پیشنهاد «بندپی» برای حضور شهردار و استاندار تهران در هیئت دولت

    کد خبر :833450
پیشنهاد «بندپی» برای حضور شهردار و استاندار تهران در هیئت دولت

استاندار تهران در پیشنهادی به مجلس گفت: مجلس باید حضور شهردار و استاندار تهران به عنوان عضو هیئت دولت را مصوب کند.

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک به اعضای جدید در کلانشهر تهران و همه شهرهای این استان و همچنین آرزوی خدمت رسانی صادقانه گفت: از تلاش دوره پنجم و شهرداران این دوره قدردانی می‌کنم به ویژه مدیریت شهری شهر تهران که در شرایط سخت به لحاظ منابع مالی سیل فروردین ۹۸ و موضوع کرونا را بدون کمک زیادی از سوی دولت توانست مدیریت و پشت سر بگذارد.

وی افزود: در سال ۹۸ ما مشکل چندانی را شاهد نبودیم و در کرونا نیز اولین آرامستانی که برای غسل مسلمین و اجرای احکام الهی اقدام کرد، در تهران بود. در ایام کرونا شاهد کاهش مسافرین حمل و نقل خطوط اتوبوسرانی و مترو بودیم که این امر بار مالی شهرداری را کاهش داد و این افراد در این شرایط کار کردند.

استاندار تهران تاکید کرد: در دوره پنجم، وزارت کشور و معاون عمرانی وزیر کشور همکاری خوبی با شوراها و شهرداری‌ها داشت که نتایج بسیار مثبتی داشت.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه سرریز تمام آسیب‌ها در تهران تضمین شده است، افزود: نیروی انتظامی اعلام کرده است در جرم و سرقت در سایر استان‌ها ۷۵ درصد این موضوع بومی است که باعث می شود این نیرو به موقع و موثرتر اقدام کند اما در تهران مسئله برعکس است و ۷۵ درصد جرم و سرقت ناشناخته هستند که سرعت عمل از دوستان ناجا گرفته می‌شود. همچنین بیش از ۱.۵ میلیون اتباع در تهران داریم که باید همه این مسائل دقیقا مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: البته فرصت هایی هم در تهران وجود دارد، همچون نیروی انسانی متخصص و ماهر و آشنا به موضوعات؛ برای مثال مهندس چمران در دورانی که مجلس بودم، شاهد بودم که چگونه برای ارتقای کیفیت شهر در شورا زحمات بسیاری می کشیدند که امیدوارم در این دوره هم ادامه پیدا کند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید مصوب کند تا شهردار و استاندار تهران عضو هیئت دولت باشند، نه فقط با درخواست و موافقت رئیس هیئت دولت این کار انجام شود. مشکلات تهران نیازمند حضور شهردار و استاندار در هیئت دولت است و قطعا این اقدام موثر و سازنده است. هر اقدامی در تهران برای کل کشور اثرگذار است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم پس از صحبت های استاندار تهران، اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران سوگندنامه را به صورت جمعی قرائت کردند و پس از آن رای گیری برای هیئت رئیسه شورای شهر آغاز شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید