انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بزرگترین خطر برای جهان

    کد خبر :1046838
انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

یک گروه مشاوره سیاسی و امنیتی، انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در آمریکا را بزرگترین تهدید برای جهان خواند.

گروه اوراسیا اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده بزرگترین خطر سیاسی را برای جهان در سال ۲۰۲۴ به همراه خواهد داشت، بدون توجه به اینکه چه کسی برنده خواهد شد چرا که این نهادهای قدرتمندترین دموکراسی دنیا هستند که در این انتخابات شکست خواهند خورد.

در یک گزارش سالانه، موسسه مشاوره ریسک سیاسی اوراسیا با اشاره به بحران داخلی در آمریکا گفت: انتخابات ۵ نوامبر دموکراسی آمریکایی را تا حدی آزمایش خواهد کرد که این کشور در ۱۵۰ سال گذشته تجربه نکرده است.

در این بیانیه آمده است: ایالات متحده در حال حاضر تقسیم شده ترین و ناکارآمدترین دموکراسی صنعتی پیشرفته جهان است. انتخابات ۲۰۲۴ بدون توجه به اینکه چه کسی برنده شود، این مشکل را تشدید خواهد کرد. تنها نتیجه قطعی این انتخابات ادامه آسیب به بافت اجتماعی، نهادهای سیاسی و جایگاه بین المللی آمریکاست.

در این گزارش آمده است: اگر دونالد ترامپ – که در حال حاضر نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان است – بار دیگر از جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی و دمکرات شکست بخورد، این غول املاک احتمالا یک بار دیگر ادعای تقلب گسترده و برانگیختن کمپین‌های ارعاب گسترده علیه مقامات و کارگزاران انتخاباتی را مطرح خواهد کرد.

اگر هم بایدن پیروز شود ممکن است آمریکا با یک بحران سیاسی بی سابقه روبرو شود، چون اگر ترامپ در یکی از موارد بی شماری که در آن متهم شده به زندان برود، این بحران بوجود خواهد آمد. در همین حال، انتظار می‌رود ترامپ برای دور دوم، دولت آمریکا را برای تعقیب رقبا و سرکوب مخالفان «سلاح» کند.

گروه اوراسیا خشونت در خاورمیانه را دومین خطر بزرگ جهانی ارزیابی کرد، زیرا جنگ اسرائیل و حماس احتمالاً اولین مرحله از درگیری در حال گسترش در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

به گزارش شفقنا، سومین خطر بزرگ اوکراین است به طوریکه این مطالعه پیش‌بینی می‌کند این کشور در سال ۲۰۲۴ در عمل تقسیم خواهد شد و کی‌یف در تلاش برای بازپس گیری مناطق باقی مانده توسط روسیه خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید