این زن پا به پای ترامپ برای انتخابات 2024 آمریکا پیش می رود

    کد خبر :1045142
نیکی هیلی 2024

نیکی هیلی کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا، در نظرسنجی‌های ماه‌های اخیر عمدتاً به پشتوانه حمایت متخصصان تحصیل‌کرده و مرفه ساکن در محلات حومه شهرها- که بسیاری از آن‌ها از لفاظی‌های تند و زننده دونالد ترامپ و مشکلات قانونی او خسته شده‌اند- صعود محسوسی داشته است.

حامیان و رقبای داخلی نیکی هیلی می‌گویند که اگر فرماندار سابق کارولینای جنوبی بالاتر از این صعود کرده و در رقابت نامزدی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ شانس واقعی برای شکست دادن ترامپ را داشته باشد، باید به سرعت با شماری از رقبای خود ائتلاف کرده و البته ائتلاف‌های موجود را گسترش دهد.

این یعنی همان‌طور که شماری از کارشناسان و استراتژیست‌ها به رویترز گفته‌اند؛ هیلی باید تلاش کند رای‌دهندگان بیشتری را از مناطق حاشیه‌ای، از میان طبقه متوسط یا کارگر و البته افراد فاقد مدرک دانشگاهی جذب کند.

به نوشته شفقنا به نقل از رویترز؛ نیکی هیلی از مدت‌ها پیش از شروع رقابت نامزدهای جمهوری‌خواهان (۱۵ ژانویه) به ایالاتی مانند آیووا سفر کرده؛ در بیشتر سفرهایش از مناطقی دیدار کرده که بیشتر به عنوان مناطقی عمیقا محافظه‌کار و دوست‌دار ترامپ شناخته می‌شوند.

او هم‌چنین ائتلاف «کشاورزان حامی نیکی» را نیز در ماه نوامبر راه‌اندازی کرده و اعضای کمپین انتخاباتی و متحدانش نیز در تلاش برای شناساندن نام و گسترش جذابیت او، مناطق روستایی و حاشیه‌ای را با امواج رادیویی تبلیغاتی پر کرده‌اند. نیکی هیلی در مزارع و انبارهایی با تیرهای چوبی دست‌تراش در مناطقی نزدیک دریاچه‌های اسپیریت و کلیر درباره شهر کوچک محل تولدش در کارولینای جنوبی نیز- که تنها دو چراغ راهنمایی داشت- صحبت کرده است.

او در دیدارهای انتخاباتی‌اش به کرات در مورد کاستی‌های سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی آمریکا- به خصوص برای کهنه‌سربازان- صحبت کرده و البته انتقاداتی نیز از ترامپ داشته و گفته که شیوه مدیریت او به قدری آشفته و تفرقه‌انگیز است که نمی‌تواند زیاد مؤثر باشد. او البته رئیس‌جمهور سابق را زیاد زیر سوال و انتقاد نبرده است.

کمپین انتخاباتی نیکی هیلی 2024

نظرسنجی‌ها نشان از این دارد که دونالد ترامپ تاکنون از رقبای جمهوری‌خواه خود موفقیت بیشتری در جلب رضایت رای‌دهندگان به دست آورده- و به عنوان مثال در آیووا با جلب حدود ۵۰ درصد حمایت پیشتاز است. نیکی هیلی که در زمان ترامپ سفیر سازمان ملل بود، با فاصله اندکی پس از ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در جایگاه سوم قرار دارد. البته محبوبیت او در هفته‌های اخیر افزایش یافته و این در حالی است که دیسانتیس که زمانی تهدیدی جدی برای ترامپ محسوب می‌شد، کم‌کم دارد از گردونه رقابت کنار می‌رود.

در یک نظرسنجی که خبرگزاری رویترز با همکاری ایپسوس در ماه دسامبر منتشر کرد، در میان جمهوری‌خواهان، دونالد ترامپ با حمایت ۶۱ درصد از رای‌دهندگان حزب در سطح ملی پیشتاز بود، و این در حالی است که نیکی هیلی و ران دیسانتیس هر دو ۱۱ درصد حمایت رای‌دهندگان را با خود داشتند. برنده انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در نوامبر ۲۰۲۴ به مصاف جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات خواهد رفت.

در نظرسنجی‌هایی که تاکنون صورت گرفته، نیکی هیلی حدود یک پنجم جمهوری‌خواهان تحصیل‌کرده دانشگاهی را به خود جذب کرده- و البته این نامزد در حومه شهرها نیز عملکرد خوبی داشته. این اما در حالی روی می‌دهد که حدود هفت نفر از هر ۱۰ جمهوری‌خواه بدون مدرک دانشگاهی از دونالد ترامپ حمایت کرده- و می‌کنند.

در کل؛ نظرسنجی‌های انجام‌شده حکایت از این می‌کنند که او در مناطق پردرآمد و حومه شهرها و نیز بین افراد تحصیل‌کرده دانشگاهی محبوبیت و عملکرد بهتری دارد و به گفته یکی از مقامات کمپین انتخاباتی او، استراتژی خود را بیشتر بر این اساس تنظیم خواهد کرد.

این مقام هم‌چنین می‌گوید که هیلی با پیش‌تر رفتن رقابت‌های ریاست جمهوری و آشنایی بیشتر رای‌دهندگان با نامزدی او، در میان رای‌دهندگان روستایی و بدون تحصیلات دانشگاهی نیز فضای بیشتری برای رشد به دست خواهد آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید