روایت “ان بی سی نیوز” از تحقیر تاریخی ترامپ

    کد خبر :1025061
خشم و عصبانیت ترامپ

خبرگزاری ان بی سی نیوز آمریکا در گزارشی می نویسد:

پس از آنکه ترامپ رقابت های انتخاباتی خود را در سال 2015 آغاز کرد، این ادعا را داشت که ارزش دارایی‌هایش چیزی بالغ بر 10 میلیارد دلار است. او بارها در مورد هوش تجاری اش لاف زده است. اقدامی که هم با هدف تقویت تصویر وی نزد افکار عمومی آمریکا انجام شده و هم سعی داشته تا صلاحیت های او برای کسب کرسی ریاست جمهوری آمریکا را برجسته سازی کند. حال در شرایط کنونی، دادگاهی در نیویورک به صراحت در حال خراب کردن خانه پوشالی ترامپ و ادعاهای او مبنی بر اینکه تاجری موفق است، می باشد.

بازتابدوشنبه گذشته، “دونالد ترامپ” رئیس جمهور سابق آمریکا با پدیده ای رو به رو شد که می تواند تحقیر‌آمیز‌ترین فصلِ زندگی اش باشد، دادستان کل نیویورک “لتیتیا جیمز” و تیمش، شواهدی را علیه ترامپ رو کرده اند که تاکید دارند او متهم به کلاهبرداری تجاری است. البته که در این اتهام، جدای از ترامپ، دو پسر وی و همچنین “سازمان ترامپ” نیز متهم شده اند.

ترامپ قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، خود را به عنوان یک تاجر موفق در بخش املاک و مستغلات آمریکا معرفی کرد که این مساله توجهات زیادی را نیز از سوی رسانه های آمریکایی به سمت او جلب کرد. در این راستا، به تازگی ترامپ با این اتهام رو به رو شده که سال ها ارزش دارایی های خود و مجموعه‌های تحت امرش را به نهادهای وام دهنده و بیمه ای آمریکا، دروغ گفته و از مزایای اقتصادی این موضوع استفاده کرده است.

ترامپ از سوی دادستان کل نیویورک متهم شده که به صورت ادامه‌دار به نهادهای وام دهنده آمریکایی در مورد ارزش دارایی هایش دروغ گفته است. البته که با گذشت زمان و طرح شواهد مختلف علیه ترامپ، این اتهام که ترامپ متقلب بوده و فریبکاری کرده است نیز بیش از پیش آشکار شده است. مساله ای که مقام‌های قضایی رسمی آمریکا نیز به آن تاکید کرده اند.

جالب است که ترامپ در شبکه های اجتماعی، دادستان نیویورک و تیم قضایی وی را “دیوانه” خطاب کرده است. با این حال، مساله این است که این قبیل توهین های ترامپ، روند پیشرفتِ پرونده قضایی علیه او را متوقف نخواهد کرد. بسیاری از ناظران و تحلیلگران منتظرند تا ببینند سرنوشت این پرونده ترامپ چه خواهد شد و او چگونه توانسته خود را با حیله و فریب، به عنوان یک تاجر موفق به همگان معرفی کند.

البته که ترامپ با انبوهی از اتهامات و پرونده های قضایی علیه خود رو به رو است و اتهامات جدید نیز چیز تازه‌ای برای وی نیستند. با این حال، ترامپ در تحرکی معنادار تصمیم گرفت تا خود شخصا در اولین جلسه دادگاهش در نیویورک شرکت کند. گزاره ای که به ویژه با توجه به رفتارهای پیشین وی، معنا و مفهوم خاصی را مخابره می‌کند.

به یاد داشته باشید که او پیشتر تصمیم گرفت که در دادگاه مرتبط با طرح اتهامات سواستفاده جنسی علیه خود شرکت نکند. جالب اینکه همین دادگاه حکم جریمه 5 میلیون دلاری را علیه وی صادر کرد. با این حال، ترامپ ترجیح داد که در دادگاه مذکور و با کسانی که وی را متهم کرده بودند، به صورت مستقیم رو در رو نشود.

با این حال، حضور اخیر وی در دادگاهی در نیویورک، یک تفاوت عمده با دیگر پرونده های قضایی که علیه ترامپ مطرح می شوند و همچنین حضورش در محاکم قضایی آمریکا داشت: عصبانیت و خشم در چهره ترامپ موج می‌‍‌زد!

خیلی سخت و غیرقابل باور است که ترامپ مدعی شود قربانی یک سیستم قضاییِ فاسد شده است. ترامپ خود به صورت سیستماتیک نظام قضایی آمریکا را بارها تمسخر کرده و آنچه این نظام قضایی مطرح کرده را نیز مورد بی اعتنایی قرار داده است. جالب اینکه او حتی منابع مالی را نیز وقتی با اتهامات قضایی متقن علیه خودش رو به رو شده هم از مردم آمریکا جمع آوری کرده است. مثلا در بحبوحه رفتار منفی وی در پرونده مداخله انتخاباتی‌اش در ایالت جورجیای آمریکا، او توانست 4 میلیون دلار را از مردم آمریکا و هوادارانش جمع آوری کند.

با این همه، پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا به این معناست که او می تواند خط پایانی را بر تمامی پیگردهای قضایی که علیه او وجود دارد، بکشد. بعید است که ترامپ بتواند اتهامات قضایی که اکنون علیه وی مطرح می شوند را در دادگاه رد کند و پیروزِ این پرونده ها باشد. اگرچه او تمام سعی خود را خواهد کرد با این حال، اهمیت پرونده جدید قضایی که علیه ترامپ مطرح شده این است که کانون قدرت ترامپ یعنی ثروت وی را هدف قرار می دهد.

پس از آنکه ترامپ رقابت های انتخاباتی خود را در سال 2015 آغاز کرد، ادعا کرد که ارزش دارایی‌هایش چیزی بالغ بر 10 میلیارد دلار است. او بارها در مورد هوش تجاری‌اش لاف زده است. اقدامی که هم با هدف تقویت تصویر وی نزد افکار عمومی آمریکا انجام شده و هم سعی داشته تا صلاحیت های او برای کسب کرسی ریاست جمهوری آمریکا را برجسته سازی کند.

با این حال، اینکه اکنون وی شاهد آن است که مقام های قضایی آمریکا، خانه پوشالی او را هدف قرار داده اند، حقیقتا برایش سخت و سنگین است. به بیان ساده تر، اکنون پاشنه آشیل ترامپ هدف قرار گرفته است. برخی بر این باورند که ترامپ و نزدیکانش بایستی جریمه ای 250 میلیون دلاری را پرداخت کنند.

دادگاه نیویورک، به صورت صریح، وکلای ترامپ را به ارائه استدلال های سفسطه‌آمیز متهم کرده است. جالب اینکه دادگاه نیویورک اعلام کرده که “رئیس جمهور سابق آمریکا، نزدیکان و وکلایش، در جهانی خیالی زندگی می کنند. این در حالی است که اتهامات علیه آن ها در جهانی واقعی مطرح می شوند”. درست به همین دلیل است که دادگاه فعلی ترامپ در نیویورک را باید حمله به شخصیت ترامپ و تحقیر کردن وی در نظر گرفت. مساله‌ای که می تواند تبعات گسترده ای را برای او به همراه داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید