انتخابات پارلمانی عراق در 19 کشور برگزار می شود

    کد خبر :253277

کمیسیون عالی انتخابات عراق از برگزاری انتخابات پارلمانی در مراکزی در 19 کشور خارجی همزمان با داخل کشور خبر داد.

‘متین جادرچی’ رئیس واحد انتخابات خارج از کشور در کمیسیون عالی انتخابات عراق در بیانیه ای که روزنامه دولتی الصباح آن را منتشر کرد گفت: در حال ایجاد بستر لازم برای برگزاری انتخابات پارلمانی موفق و برپایی مراکز و دفاتر رای گیری در دیگر کشورها هستیم.
الجادرجی از تلاش های وزارت خارجه این کشور در تسهیل فرایند رای گیری انتخابات در خارج از کشور قدردانی کرد.
الجادرجی گفت: این کشورها شامل ایران، اردن، ترکیه، آمریکا، فنلاند، مصر، لبنان، کندا، استرالیا، سوئد، انگلیس، فرانسه، نیوزلند، آلمان،بلژیک، هلند، دانمارک، روسیه، و امارات می باشند.
وی گفت این کمیسیون با همکاری وزارتخارجه اقدامات و تسهیلات خوبی برای عراقی های خارج از کشور در نظر گرفته است تا بتوانند به راحتی در انتخابات پارلمانی شرکت کنند و به احزاب و نامزدهای مورد نظر خود رای بدهند.
در انتخابات پارلمانی 22 اردیبهشت 97 عراق در مجموع 143 حزب در قالب 27 ائتلاف با هم رقابت دارند.
همچنین 24 میلیون نفر از مجموع بیش از 37 میلیون جمعیت عراق واجد شرایط شرکت در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق از سال 2003 (تغییر نظام سیاسی) هستند.
با توجه به اینکه نظام اداره عراق مبتنی بر پارلمان است و انتخاب نخست وزیر، رییس جمهور، رییس پارلمان و وزیران کابینه مرتبط با انتخابات پارلمانی است، بر همین اساس، انتخابات پارلمانی که هر چهار سال یکبار در عراق برگزار می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، به دلیل این که انتخابات امسال، اولین انتخابات بعد از پیروزی کامل عراق بر گروه تروریستی داعش است، این انتخابات با اهتمام مضاعفی مورد توجه جریان های سیاسی داخل عراق و کشورهای منطقه و جهان قرار گرفته و گفته می شود که این انتخابات ساختار آینده سیاسی عراق را ترسیم می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید