اجازه آمریکا به عراق برای آزادی ۵۰۰ میلیون دلارِ پول‌ ایران

    کد خبر :980825
آمریکا عراق آزادی پول‌ ایران

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در سفری که وزیر خارجه عراق به واشنگتن داشت، آمریکا معافیت مجدد اعطا کرده و اجازه داده که ۵۰۰ میلیون دلار از بدهی برق عراق به ایران پرداخت شود.

«حمید حسینی» درباره پول‌های بلوکه شده ایران در عراق افزود: اخیرا مسائلی بین آمریکا و عراق در رابطه با آزادسازی منابع ارزی عراق وجود داشت و در نهایت سه هفته قبل «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در بازدید از آمریکا مذاکره‌ای داشت مبنی بر اینکه منابع مالی عراق که روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار است را آزاد کند.

وی ادامه داد: در آن زمان درباره بدهی‌های عراق به ایران نیز صحبت کرد تا این کشور بتواند معافیت خرید برق و گاز از ایران را تمدید کند. در پایان آن سفر اعلام شد که آمریکا به عراق معافیت مجدد اعطا کرده و اجازه داده ۵۰۰ میلیون دلار از بدهی برق به ایران پرداخت شود.

حسینی افزود: مسئله عجیبی که اعلام شد این بود که وزیر خارجه عراق گفت حدود ۱۷ ، ۱۸ میلیارد دلار به ایران بدهی داریم. نمی‌دانم این به سبب چانه‌زنی بوده یا واقعیت زیرا مدتی قبل رئیس بانک مرکزی ایران اعلام کرد طلب ایران از عراق ۱۰ میلیارد دلار است. اینکه این پول چطور پرداخت شده یا در آینده پرداخت خواهد شد را اطلاع ندارم و بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایرنا، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: به دلیل سیاست‌های ارزی آمریکا، مشکلاتی در روابط تجاری عراق با سایر کشورها وجود داشت که نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود اما با توجه به اینکه ایران و عراق همسایه هستند، می توانند راه‌های تبادل کالا و ارز را با یکدیگر هماهنگ کنند تا در کوتاه‌مدت مشکلی برای روابط تجاری دو کشور ایجاد نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید