اقدامات هکری فعالان اجتماعی به صفر رسید

    کد خبر :541038

برخی گروه‌های هکری که به خاطر دغدغه‌های اجتماعی و با هدف مطرح کردن اعتراضات سیاسی دست به حملات سایبری در فضای مجازی می‌زدند، در ماه‌های اخیر هیچ فعالیتی نداشته اند.

نتایج بررسی‌های شرکت آی بی ام نشان می‌دهد تعداد حملات هکری فعالان اجتماعی از ۳۵ مورد در سال ۲۰۱۵ به تنها دو مورد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است. همچنین این هکرها از آغاز سال ۲۰۱۹ تا به امروز هیچ فعالیتی نداشته‌اند.

پژوهشگران معتقدند از هم پاشیدن برخی گروه‌های فعال در این زمینه مانند گروه ناشناس یا Anonymous و نیز تلاش‌های گسترده پلیس و نیروهای امنیتی در سراسر جهان در این تحول نقش داشته است.

در سال‌های قبل گروه ناشناس مسئول ۴۵ درصد از حملات هکری گروه‌های فعال اجتماعی در فضای مجازی بود. اما از سال ۲۰۱۶ برخی اختلافات داخلی و نیز دستگیری تعدادی از اعضای این گروه آن را به حاشیه راند. تعداد اعضای دستگیر شده این گروه از سال ۲۰۱۱ در کشورهای آمریکا، انگلیس و ترکیه بالغ بر ۶۱ نفر بوده است. البته آی بی ام بر این باور است که رقم واقعی این افراد بیش از این تعداد است.

آی بی ام تصریح کرده که به صفر رسیدن فعالیت‌های هکری فعالان اجتماعی به معنای پایان همیشگی اقدامات آنها نیست و به نظر می‌رسد این افراد بعد از سازماندهی مجدد و بازنگری در فعالیت‌های خود باز هم فعالیت‌هایشان را از سر می‌گیرند. باید توجه داشت که اقداماتی همچون فعالیت بر ضد دولت اکوادور بعد از اخراج وی از سفارت این کشور در انگلیس نشان دهنده تداوم حیات این افراد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید