اف وی فرانجیوِنتو سورپاسو؛ نامی جدید در صنعت خودروی ایتالیا/ عکس

    کد خبر :798887

زمانی که درباره ابرخودروها و سوپر اسپرت های ایتالیایی صحبت می شود؛ قطعا نام “افی وی فرانجیوِنتو” ناشناخته و عجیب به نظر خواهد آمد اما این کمپانی فعال در تورین(ایتالیا) به تازگی از جدیدترین محصول خود یعنی اف وی فرانجیونتو سورپاسو رونمایی کرده است تا معادلات ثابت خودرویی در ایتالیا را به سود خود دچار تغییراتی کند.

اف وی فرانجیونتو پیش از این طرح مربوط به ابرخودروی 1000 اسب بخاری اسفانه دیِچی دیِچی و همچنین رودستر الکتریکی 1.6 میلیون دلاری شارلوت را معرفی کرده بود. اما سورپاسو را می توان مهمترین محصول معرفی شده توسط این برند دانست زیرا جزئیاتی که همراه خود دارد بسیار نزدیک تر به یک محصول محبوب و متعارف است.

اسفانه دیِچی دیِچی

شارلوت

 


نکته جالب امکان نامگذاری یکی از مدل های این محصول توسط مشتری است زیرا بصورت پیش فرض با نام GTXX ارائه می شود و دو اکس آخر را مشتری می تواند براساس نظر خود شخصی سازی کند.

همچنین خریداران هر دو مدل سورپاسو که با نام های استراداله و GTXX شناسایی می شوند، می توانند طی یک برنامه 30 روزه همکاری نزدیکی با طراحان شرکت در راستای اعمال شخصی سازی و شکل گیری خودروی سفارشی خود داشته باشند.

استراداله در واقع نسخه ساده تری از سورپاسو است که تصاویر منتشر شده از سورپاسو نیز تا کنون فقط مربوط به همین مدل استراداله می شود. در مقابل نسخه GTXX اسپرت تر، دارای بدنه دو رنگ و با ظاهری تهاجمی تر ارائه می شود که نزدیکی زیادی به خودروهای کلاس جی تی3 دارد.

به گزارش عصر ایران، این محصول مجهز به آخرین فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در کابین است که علاوه بر شخصی سازی های مدنظر راننده به تدریج با مالک خود هماهنگ تر خواهد شد.

اما درباره پیشرانه به یک تپنده 10 سیلندر اشاره شده که 610 اسب بخار در حالت تنفس طبیعی برای مدل استراداله خروجی دارد. در تریم GTXX استفاده از سامانه سوپرشارژ؛ میزان خروجی را به 850 اسب بخار می رساند.

GTXX طی 2.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد و بیشینه سرعت آن نیز برابر با 345 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

اطلاعات بیشتری در رابطه با زمان ارائه و قیمت در دسترس نیست.

سورپاسو

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید