افزایش چراغ خاموش قیمت اینترنت توسط ایرانسل؛ جای خالی وزیر جوان این روزها احساس می شود

    کد خبر :852329

 در حالی که در سال های گذشته و با پیگیری های آذری جهرمی- وزیر سابق ارتباطات کشورمان، اپراتورهای تلفن همراه اجازه افزایش قیمت اینترنت به ویژه به صورت خودسرانه را نداشتند، اکنون شرایط برای آنها به کلی تغییر کرده است.

«بازتاب»؛ تابستان سال گذشته دیدیم که پس از حذف بسته های اینترنتی بلند مدت از کدهای دستوری و نیز اپلیکیشن ایرانسل من، که مشترکان را ناگزیر می کرد بسته های کوتاه مدت و گران قیمت را خریداری کنند، وزیر سابق ارتباطات با پیگیری جدی خود شرایط را دوباره به حالت اول بازگرداند.

آذری جهرمی همچنین در دوران وزارت خود به صورت پیوسته اجازه افزایش قیمت بسته های اینترنت را به اپراتورها نمی داد، اما اکنون و در سایه برخی بی توجهی ها توسط مسولان جدید شاهد این هستیم که قیمت بسته های اینترنتی آن هم به صورت چراغ خاموش در حال افزایش است.

به صورت مشخص و به عنوان مثال تا همین چند هفته پیش مشترکان ایرانسل برای خرید بسته اینترنت 15 گیگابایتی 120 روزه 54 هزارتومان و خرید بسته اینترنت 25 گیگابایتی 120 روزه نیز 78 هزار تومان پرداخت می کردند، ولی حالا باید همین بسته ها را به ترتیب با قیمت 62 هزار تومان و 90 هزار تومان خریداری کنند.

این در حالی است که در رابطه با این افزایش تعرفه ها هیچ مجوزی از سوی سازمان و نهادهای مربوطه صادر نشده و شرکت ایرانسل به صورت مستقل و اصطلاحاً چراغ خاموش اقدام به چنین کاری کرده است.

شاید در نگاه اول میزان افزایش قیمت ها آن هم در بازه زمانی یک سال گذشته و در قیاس با تورم حاکم بر اقتصاد کشور ناچیز باشد، اما مهم این است که در چنین شرایطی باید نگران استمرار این رویه نادرست بود.

بر همین اساس انتظار می رود نهادهای ذیربط همانند دوران سابق نسبت به چنین تک روی هایی حساس باشند و از بروز چنین تحولاتی که قطعاً به زیان  عموم شهروندان و مصرف کنندگان است، جلوگیری کنند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ت گفت:

    هر دم از این باغ بری میرسد ……
    تازه اول راه است ماه اول وزارت جدید ۲۰ درصد و همینطوری ……
    مافیای اینترنت در کشور بهترین سودجوهایی هستند که یکبار پول میدهند و هزاران بار فقط سود میبرند . شرکتهای اینترنت دست بانکه را از رباخواری از پشت بسته اند . کاملا بی صاحب و رانت و سواستفاده و …و فاسد .

دیدگاهتان را بنویسید