افزایش قیمت طلا در بازار

    کد خبر :1045655
قیمت طلا

قیمت طلا و سکه در بازار با افزایش همراه شده است؛ یک فعال بازار طلا و جواهر می‌گوید: علت اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی، افزایش ۱۲ دلاری طلای جهانی است.

قیمت طلا به عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزات قیمتی جهان، تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و جهانی قرار دارد. افزایش یا کاهش قیمت طلا معمولا به سیاست‌های پولی دولت‌ها، تقاضا و عرضه جهانی، شرایط اقتصادی و همچنین نوسانات در بازارهای مالی بستگی دارد. با توجه به مواجهه با مخاطرات مالی و نوسانات اقتصادی، طلا به عنوان یک ابزار حفظ ارزش و سرمایه‌گذاری جذاب محسوب می‌شود.

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهارکرد: بعد از بازگشایی بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با افزایش ۱۲ دلاری همراه شد و به ۲۰۷۴ دلار رسید؛ ضمن اینکه در روزهای اخیر قیمت ارز در بازار داخلی هم افزایش یافته به همین دلیل قیمت طلا و سکه با افزایش همراه شده است.

او با تأکید براینکه مهم‌ترین عامل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی، افزایش قیمت طلای جهانی است، تصریح کرد: سکه طرح قدیم با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با ۲۳۰ هزار تومان افزایش به ۳۰ میلیون تومان، نیم سکه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی بدون تغییر به قیمت ۵ میلیون و ۹۵۰ فروخته می‌شود.

وی افزود: هر مثقال طلا با ۶۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز ۱۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۳ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا و جواهر ضمن تأکید براینکه حباب سکه تغییری نکرده و ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است، ادامه داد: عدم تغییر حباب سکه نشان می‌دهد عرضه و تقاضا در بازار تعادل دارد. ضمن اینکه الان خرید و فروش طلا بعد از حواشی هفته گذشته طلافروشان، به حالت عادی برگشته است، الان تمام واحدها در سراسر کشور باز هستند.

وی با تأکید براینکه مشکل طلافروشان مالیاتی نبوده است؛ تصریح کرد: بیشتر بحث سامانه‌ها مطرح بود، همزمانی دو موضوع صدور فاکتور الکترونیکی و ثبت سرمایه (موجودی طلافروشان) موجب نارضایتی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید