افزایش ضریب بازیافت میادین منوط به داشتن فن آوری نوین است

    کد خبر :40189

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت گفت: انتظار داریم که ظرفیت نهایی و روش های EOR و IOR و همچنین ضریب بازیافت به ما اعلام شود تا بتوانیم ثروت انباشته نفتی و گازی خود را بازیافت کنیم.

 غلامرضا منوچهری در مراسم امضای تفاهم نامه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت انی ایتالیا که به منظور واگذاری مطالعه توسعه میدان گازی کیش و فاز سوم میدان نفتی دارخوین برگزار شد اظهار داشت: این شرکت حضور قدیمی در صنعت نفت ایران دارد و از جمله بزرگترین شرکت های راهبری و تعیین کننده نفتی اروپاست.

وی با اعلام اینکه قراردادهای نفتی ایران در میادین مختلف، ۲۰ ساله است ادامه داد: در این مطالعات، که توسط شرکت های مختلف  صاحب تجربه انجام می شود انتظار داریم که ظرفیت نهایی و روش های EOR و IOR و همچنین ضریب بازیافت به ما اعلام شود تا بتوانیم ثروت انباشته نفتی و گازی خود را بازیافت کنیم چرا که در غیر این صورت از دسترس ما خارج می شود.

این مقام مسئول همچنین گفت: به کارگیری فن  آوری نوین در صنعت نفت مهمترین تأثیر برای به حداکثر رساندن بازیابی مخازن را دارد. همکاری با شرکتهای مطرح نفتی دنیا از این جهت که می تواند تراز و استاندارد فعالیت های نفتی ایران را در زمینه تکنولوژیکی ارتقاء دهد برای ما حائز اهمیت است چرا که می تواند با اجرایی شدن آن شرکت های نفتی ایرانی را وارد فاز جدیدی از فعالیت صنعتی کند.

منوچهری با بیان اینکه تاکنون خروجی و اسناد معتبر و مناسبی که نتیجه مطالعات شرکت های مختلف نفتی دنیا بر روی میادین مختلف ایران انجام شده است به دست ما رسیده تأکید کرد: این مطالعات که توسط شرکت های مختلف انجام شده، در کنار اطلاعاتی که خودمان از قبل طی مطالعاتی انجام داده بودیم می تواند منجر به شفافیت اطلاعاتی در بخش امکان برداشت، میزان برداشت و طول عمر میادین شود.

به گفته معاون مدیرعامل شرکت نفت انتظار می رود تا طی شش ماه آینده، طرح های مناسب و قابل قبولی را برای تفاهم نامه های مطالعاتی در یافت کنیم. به این ترتیب نتایج این مطالعات می تواند پرمایه و مبنای اقدامات آینده نفتی ایران کند و از طرفی دیگر می توانیم حاصل این تفاهم نامه های مطالعاتی را که توسط شرکتهای مختلف انجام می شود را با یکدیگر مقایسه کنیم.

منوچهری اضافه کرد: شرکت انی در کشور مصر به لحاظ سرعت و کیفیت انجام فعالیت های نفتی دارای رکوردهای مساعدی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید