بازتاب ایران؛

اسپوتنیک: چرا با برنامه هسته ای اسرائیل متفاوت برخورد می شود؟/ نشنال اینترست: F14  ایران می تواند F22 , F35 را شکست دهد؟/ تایمز اسرائیل: ایران در حال نقض برجام است/ رویترز: ایرانی ها دوباره برای اطفای حریق به افغانستان کمک کردند

    کد خبر :791060

رسانه«بازتاب» در ادامه ارایه تحلیل‌های کارشناسی از تحولات بین‌الملل؛ در رویه‌ای جدید در نظر دارد تا به‌صورت روزانه جدیدترین اخبار و رویدادهای مرتبط با ایران در رسانه‌های معتبر خارجی را تحت عنوان «بازتاب ایران» منتشر نماید.

مطلب زیر دوازدهمین شماره از «بازتاب ایران» است:

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه نشنال اینترست، روزنامه تایمز اسرائیل، خبرگزاری رویترز که با تأکید بر موضوعاتی چون ایران می پرسد چرا با برنامه هسته‌­ای اسرائیل برخورد متفاوت می شود، F14  ایران می تواند F22 , F35 را شکست دهد؟ دیدار روحانی و وزیر امورخارجه ایرلند، :حضور آتش نشانان ایرانی در پست مرزی افغانستان ، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: چرا با برنامه هسته ای اسرائیل متفاوت برخورد می شود؟

برنامه هسته ای اسرائیل همواره مبهم بوده است؛ این موضوع درحالی است که با این کشور از سوی نهادهای بین المللی بابت برنامه هسته ای برخورد توبیخی نمی شود.

خبرگزاری اسپوتنیک به این موضوع پرداخت و در مطلبی با تیتر « ایران می پرسد چرا با برنامه هسته ای اسرائیل برخورد متفاوت می شود» نوشت: اسرائیل علی­رغم ابهاماتی که درباره برنامه هسته ای آن مطرح است. حق خرابکاری و بمب­گذاری، جهت متوقف کردن برنامه هسته‌­ای سایر کشورهای خاورمیانه را برای خود محفوظ می داند.

این خبرگزاری در آخر به مسئله خروج ایالات متحده از برجام پرداخته است؛ همچنین اشاره می کند که دولت بایدن نیز علی­رغم وعده انتخاباتی خود برای بازگشت به برجام، هنوز اقدامی در این راستا نکرده است.

نشنال اینترست: F14  ایران می تواند F22 , F35 را شکست دهد؟

توانمندی هوایی ایران به علت تحریم­‌های ایالات متحده در سال­‌های اخیر نتوانسته است به لحاظ نوسازی فعالیت مناسبی داشته باشد.

نشریه نشنال اینترست از جمله رسانه­‌هایی است که به مسئله توانمندی هوایی ایران پرداخته است.

نشریه نشنال اینترست در مطلبی با تیتر« F14  ایران می تواند F22 , F35 را شکست دهد؟» تلاش کرده است جنگنده‌­های جدید را با جنگنده­‌های ایرانی مقایسه کند و در این باره نوشت:

آمریکا مایل است نیروی هوایی ایران را زمین­‌گیر کند.

آمریکا نیاز دارد توان هوایی ایران را نابود کند و ایران امروز تامکت­‌هایی را به پرواز در می آورد که قبل از انقلاب اسلامی خریداری کرده است.

این نشریه در تحلیل خود ادامه می دهد؛ جنگنده F14 در اواخر دهه 1960 میلادی بی‌­نظیر بود.

این رسانه این طور نتیجه می گیرد که برای ایران بهتر است؛ ایالات متحده را در هوا به چالش نکشد و به روش­های دیگر متوسل شود.

تایمز اسرائیل: ایران در حال نقض برجام است

سفرهای دیپلماتیک و گفتگوها درباره برنامه هسته­‌ای جمهوری اسلامی ایران باعث شده است؛ ایران و مسئله هسته‌­ای در کانون توجه رسانه ها قرار گیرد.

ازجمله رسانه‌هایی که به این موضوع پرداخته است روزنامه تایمز اسرائیل است.

روزنامه تایمز اسرائیل در مطلبی با تیتر « دیدار روحانی و وزیر امورخارجه ایرلند با موضوع توافق هسته‌­ای» درباره این دیدار نوشت:  وزیر­امورخارجه ایرلند به عنوان تسهیل کننده توافق هسته­‌ای عمل می کند.

این روزنامه با نقل قول از خبرگزاری رویترز ادامه می دهد آقای ظریف وعده داده است که ایران به زودی برنامه عملیاتی سازنده‌­ای را ارائه می دهد.

این روزنامه در آخر ایران را به نقض برجام متهم می کند و تهدیدات مقامات اسرائیلی برای ایران را بررسی می­کند.

رویترز: ایرانی ها دوباره برای اطفای حریق به افغانستان کمک کردند

روز شنبه 16 اسفند برای دومین بار در پست مرزی افغانستان در مرز مشترک با ایران، آتش سوزی رخ داده است.

این موضوع از دید رسانه‌­ها پنهان نمانده است؛ از جمله رسانه‌­هایی که به این مسئله پرداخته است؛ خبرگزاری رویترز است. این رسانه در مطلبی با تیتر«حضور آتش نشانان ایرانی در پست مرزی افغانستان» به خبر آتش سوزی در مرز ایران و افغانستان پرداخت و نوشت: آتش نشانان ایرانی برای فرونشاندن آتش در پست مرزی افغانستان شتافتند.

این خبرگزاری در ادامه با نقل قول از مقامات ایران گفته است: 10 ماشین آتش نشانی در پاسخ به درخواست مسئولین محلی افغانستان به محل آتش سوزی اعزام شده است.

در آخر این رسانه آورده است که آتش سوزی به خاک ایران نرسیده است و در زمان کوتاهی کنترل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید