بازتاب ایران

المانیتور: ایران به همسایگان خود می پردازد/ اوراسیاریویو: ایران در صورت ظهور نظم جدید جهانی عقب خواهد ماند/ المانیتور: کهنه سرباز آمریکایی آزاد شد

    کد خبر :907920

«بازتاب» – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور و اندیشکده اوراسیاریویو بر موضوعاتی چون ایران به همسایگان خود می پردازد، ایران در صورت ظهور نظم جدید جهانی عقب خواهد ماند، کهنه سرباز آمریکایی آزاد شد، نوشتند.

در ادامه به ‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: ایران به همسایگان خود می پردازد

وضعیت مذاکرات هسته ای و با چالش مواجه بودن توافق احتمالی باعث شده است ایران سیاست همسایگی خود را با سرعت بیشتری پیگیری کند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: ایران به همسایگان خود می پردازد زیرا مذاکرات هسته ای با شکست مواجه می شود.

ادامه می دهد: در حالی که ایران و عربستان سعودی برای حل اختلافات تلاش می کنند، رئیس جمهور ایران با امیر کویت گفتگو کرد و تمایل خود را برای بازگشت به روابط دوستانه قبلی ابراز کرد.

افزوده است: یکی از وعده های تبلیغاتی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران این بود که سرنوشت اقتصادی و سیاسی کشور را زیر باز هسته ای نخواهد گذاشت، در حالی که مذاکرات هسته ای به طور غیررسمی به بن بست رسیده است، به نظر می رسد ایران بر دیپلماسی منطقه ای متمرکز شده است.

در پایان این پایگاه خبری به اختلافات و تنش های ده سال اخیر ایران و عربستان سعودی اشاره کرده است که درگیری غیرمستقیم آن ها را در پی داشته است.

اوراسیاریویو: ایران در صورت ظهور نظم جدید جهانی عقب خواهد ماند

مسئله تغییر در نظم جهانی یا به وجود آمدن نظم نوین جهانی موضوعی است که در هفته های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: ایران در صورت ظهور نظم نوین جهانی احتمالاً عقب خواهد ماند.

ادامه می دهد: رهبر ایران به دانشجویان اعلام کرد که جهان در آستانه نظم نوین جهانی قرار دارد و تهران نقش مهمی در ایجاد آن خواهد داشت.

افزوده است: شاید ایران به ویژه پس از لغو تحریم ها علیه خود، تلاش کند با کشورهای دیگر جهان تعامل کند، اما نمی تواند ارتباط خود را با جهان عادی کند.

در پایان این اندیشکده مدعی شده است که ایران در سیاست خارجی خود به دنبال توسعه قدرت منطقه ای است و حضور در سازمان های منطقه ای مانند شانگهای را پیگیری خواهد کرد.

المانیتور: کهنه سرباز آمریکایی آزاد شد

آزادی یک کهنه سرباز آمریکایی که در روسیه زندانی بوده است باعث شده است امیدواری برای تبادل زندانی بین ایران و ایالات متحده قوت بگیرد.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: آزادی «رید» از روسیه باعث افزایش خوش بینی برای مبادلات ایران و آمریکا شده است.

ادامه می دهد: پس از آزادی «ترور رید» کهنه سرباز تفنگدار دریایی از روسیه، آمریکایی ها به همراه اعضای خانواده آن ها که اشتباه توسط ایران بازداشت شده اند، فشار خود را بر دولت بایدن برای قطع توافق با تهران تشدید کردند.

افزوده است: آزادی «ترور رید» از بازداشت در روسیه امیدی دوباره به خانواده های شهروندان آمریکایی که در ایران نگهداری می شوند را ایجاد کرده است.

در پایان این پایگاه خبری تاکید کرده است که خانواده های زندانیان آمریکایی در ایران تلاش دارند به فشار وارد کردن به دولت بایدن آن را متقاعد کنند که در جریان مذاکرات با ایران، آزادی زندانیان را به عنوان پیش فرض توافق قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید