بازتاب ایران

میدل ایست آی: سپاه در لیست تروریستی آمریکا می ماند/ المانیتور: ایران دو تابعیتی سوئدی را اعدام می کند/ پولیتیکو: کنگره اولین شلیک هشدار را به بایدن انجام داد

    کد خبر :908095

«بازتاب» – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، پایگاه خبری میدل ایست آی و نشریه پولیتیکو بر موضوعاتی چون سپاه در لیست تروریستی آمریکا می ماند، ایران دو تابعیتی سوئدی را اعدام می کند، کنگره اولین شلیک هشدار را به بایدن انجام داد، نوشتند.

در ادامه به ‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

میدل ایست آی: سپاه در لیست تروریستی آمریکا می ماند

بحث حذف نام سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی از فهرست گروه های تروریستی خارجی در ایالات متحده مهم ترین مانع مذکرات هسته ای وین است.

پایگاه خبری میدل ایست آی در این باره نوشت: سنای آمریکا طرحی را تصویب کرد که بایدن را از حذف نام سپاه پاسداران از فهرست تروریستی منع می کند.

ادامه می دهد: چهل و شش جمهوری خواه سنا و 16 دموکرات به یک اقدام غیرالزام آورد رای مثبت دادند که مخالف ورود به توافق با ایران است.

افزوده است: مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه طرحی غیر الزام آور را تصویب کرد که در آن دولت بایدن از حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست تروریستی به عنوان بخشی از توافق هسته ای مخالفت می کند.

در پایان این پایگاه خبری آورده است که سنا با 62 رای موافق در برابر 33 رای مخالف به طرح پیشنهادی سناتور جمهوری خواه که شامل درخواست اجتناب از هرگونه توافق هسته ای برای رسیدگی به فعالیت های تهران در منطقه و تجارت نفت تحریم شده ایران با چین بود، رای داد.

المانیتور: ایران دو تابعیتی سوئدی را اعدام می کند

خبر صدور حکم اعدام برای زندانی دو تابعیتی سوئدی با واکنش های زیادی روبرو بوده است و رسانه های بین المللی با تاکید به آن پرداخته اند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: تصمیم ایران برای اعدام دو ملیتی سوئدی، واکنش ها را برانگیخت

ادامه می دهد: گزارش ها مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی قرار است این دانشمند را اعدام کند، در حالی منتشر شد که دادگاه سوئد در حال آماده شدن برای محکومیت یک مقام سابق ایرانی است.

افزوده است: احمد رضا جلالی، زندانی دو تابعیتی ایرانی/سوئدی متهم است به دادن اطلاعات برای ترور دو دانشمند هسته ای ایرانی توسط اسرائیل، دادگاه ایران اعلام کرده است که او محکوم به اعدام شده است.

در پایان این پایگاه خبری اشاره کرده است که حکم اعدام جلالی هم زمان با شنیده شدن آخرین اظهارات «حمید نوری» در دادگاه سوئد صادر شد و دادگاه برای نوری درخواست حبس ابد کرده است.

پولیتیکو: کنگره اولین شلیک هشدار را به بایدن انجام داد

رسانه های مختلف درباره جلسه روز چهارشنبه سنای آمریکا و مخالفت آن ها با روند کنونی مذاکرات هسته ای، ادبیات متفاوتی را به کار برده اند.

نشریه پولیتیکو در این باره نوشت: کنگره اولین شلیک هشدار خود را درباره توافق بایدن با ایران انجام داد.

ادامه می دهد: اکثریت دو حزبی این پیام نمادین را به کاخ سفید دادند که هر توافق هسته ای بهتر از توافق 2015 و قوی تر باشد.

افزوده است: در حالی که خود این اقدام غیرالزام آور بود، این رای به عنوان یک پیروزی کوچک برای جمهوری خواهانی که دولت بایدن را مجبور به کناره گیری از مذاکرات وین کردند محسوب می شود.

در پایان این نشریه معتقد است این جلسه علی رغم غیرالزام آور بودن برای تیم مذاکره کننده دولت بایدن یک شلیک اخطار محسوب می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید