اتحادیه اروپا: ایران فوراً به همکاری کامل با آژانس برگردد

    کد خبر :916277
اتحادیه اروپا: ایران فوراً به همکاری کامل با آژانس برگردد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی از ارائه پیش‌نویس قطعنامه “راستی آزمایی توافق هسته‌ای ایران” در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز چهارشنبه در توییتی نوشت:‌ شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی مسئله “راستی‌آزمایی هسته‌ای: توافق پادمانی عدم اشاعه هسته‌ای با ایران” را آغاز کرد. نماینده آلمان پیش‌نویس قطعنامه مرتبط با این مسئله را ارائه کرد. به جا بودن ارائه این پیش‌نویس تحت شرایط کنونی به شدت جای سوال دارد.

پیش‌نویس قطعنامه انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا علیه ایران روز سه‌شنبه به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شده است.

نشست فصلی شورای حکام آژانس روز دوشنبه در وین، مقر این سازمان آغاز شده است که ایران، اوکراین، موضوعات پادمانی، اجرای پادمان‌ها در کره شمالی و همکاری‌های فنی از موضوعات مورد اصلی در این دور از نشست خواهد بود.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که آمریکا و تروئیکای اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای ارائه به نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهیه کرده‌اند که از ایران درخواست می‌کند به سوالات پادمانی آژانس فورا پاسخ دهد.

بنا بر گزارش رویترز، پیش‌نویس این قطعنامه از ایران می‌خواهد به سوالات باقی‌مانده آژانس درباره ذرات اورانیوم پیدا شده در سه مکان هسته‌ای توضیح دهد.

در پیش‌نویس این قطعنامه آمده است: شورای حکام از ایران می‌خواهد که هرچه فوری برای اجرای تعهدات قانونی‌اش اقدام و بدون اتلاف وقت به پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای همکاری بیشتر جهت شفاف‌سازی و حل‌وفصل مسائل باقی‌مانده پادمانی عمل کند.

رئیس هیات‌ اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین، در توییتی خواستار همکاری فوری و کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

استفان کلمنت، سفیر اتحادیه اروپا و رئیس هیات‌ اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز چهارشنبه در توییتی نوشت: اتحادیه اروپا عمیقا نگران عدم همکاری اساسی ایران بر سر حل‌وفصل مشکلات پادمانی برجسته است. ما از ایران می‌خواهیم که به همکاری فوری و کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر سر این مسائل بپردازد.

به گزارش ایسنا، وی روز گذشته نیز در توییتی نوشته بود: تلاش‌های دیپلماتیک از سوی اتحادیه اروپا برای احیای برجام ادامه دارد و نگرانی درخصوص گام‌های هسته‌ای ایران رو به افزایش است. مهم است که از هرگونه تشدید تنش‌ها جلوگیری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید