اسمارت نامبر وان یک کراس اوور الکتریکی خاص

  • خودرو
  • جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ۱۵:۰۱
    کد خبر :900309

اسمارت سرانجام با یک محصول کاملاً جدید بازگشته است. این خودرو که #۱ یا نامبر وان نام دارد، اسمارت را به عرصهٔ کراس‌اوورهای الکتریکی وارد کرده است. به گفتهٔ مدیرعامل این شرکت، نامبر وان که برای رقابت با خودروهای الکتریکی کوچکی مثل هیوندای کُنا EV و فولکس‌واگن ID.4 طراحی شده است، پایه و اساسی برای محصولات آینده خواهد بود.

«بازتاب»این اولین محصول کاملاً جدید اسمارت از زمانی که جیلی ۵۰ درصد از سهام آن را از دایملر خرید محسوب می‌شود. نامبر وان همچنین اولین محصول اسمارت است که روی پلت‌فرم تمام الکتریکی SEA جیلی ساخته شده است.

اسمارت نامبر وان در ابتدا با یک موتور الکتریکی ارائه می‌شود که در عقب نصب شده و ۲۶۴ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد. این نسخه به یک پکیج باطری ۶۶ کیلووات ساعتی مجهز است که در کف خودرو قرار گرفته و حداکثر برد ۴۴۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. در آینده اما احتمالاً گزینه‌های باطری و موتور دیگری هم ارائه خواهد شد زیرا پلت‌فرم SEA جیلی می‌تواند حداکثر به سه موتور مجهز شود.

نامبر وان از تمام محصولات قبلی اسمارت بزرگ‌تر است که این هم بخش دیگری از بازراه‌اندازی این برند را نشان می‌دهد. به گفتهٔ جیلی، این خودرو تقریباً هم‌اندازهٔ مدل‌هایی مثل کیا نیرو، مینی کانتریمن و رنو مگان E-Tech است اما در داخل جادارتر خواهد بود. به گفتهٔ این شرکت، فضای داخلی نامبر وان با سدان لوکس مرسدس بنز E کلاس قابل‌مقایسه خواهد بود. برای دستیابی به این مهم، طراحان قسمت عقب و طرفین خودرو را عمودی طراحی کرده‌اند تا کابین جاداری ایجاد شود اما ابعاد بیرونی خودرو نسبتاً کوچک باقی بماند.

نامبر وان در داخل به یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه یک صفحه آمپر دیجیتالی ۹.۲ اینچی و هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی مجهز است. این خودرو همچنین از تکنولوژی‌های ایمنی پیشرفته‌ای مثل کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور و چراغ‌های جلوی تطبیقی هم برخوردار است. تولید اسمارت نامبر وان اواخر امسال آغاز و تحویل آن به خریداران در اوایل سال آینده شروع می‌شود اما قیمت آن هنوز مشخص نیست. این خودرو فقط در اروپا و آسیا عرضه خواهد شده و اسمارت در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضهٔ آن در ایالات‌متحده ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید