اولین تصاویر مفهومی از کراس اور برقی اسمارت منتشر شد

  • خودرو
  • جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴
    کد خبر :709067

منابع مختلف، از تصمیم اسمارت برای عرضه کراس‌اور برقی خبر می‌دهند. این محصول از پلتفرم جیلی استفاده می‌کند و احتمالاً تا سال ۲۰۲۳ روانه بازار شود.

طی سال‌های متمادی، اسمارت همچنان بر سنت‌گرایی خود اصرار می‌ورزید و تماشا می‌کرد که چگونه رقبایش توجه به تولید مدل‌های سنتی را کنار گذاشته‌اند و روی بخش بسیار پرسود و منفعت کراس‌اور سرمایه‌گذاری کرده‌اند. هم‌اکنون اسمارت این رویکرد را کنار گذاشته است و گفته می‌شود که مدل‌های محبوب کراس‌اور خود را برای سال ۲۰۲۲ آماده می‌کند.

اسمارت می‌داند که ورودش به قلمروی خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور با انتقادها و طعنه‌های اساسی رو‌به‌رو خواهد شد. این شرکت به منظور ارائه‌ی گزینه‌ی جایگزین برای خودروهای بزرگ تأسیس شده است. این در حالی است که در شرایط کنونی تولید کراس‌اور سود زیادی دارد و دایملر و جیلی (سهام‌داران اسمارت) در صورت اتخاذ استراتژی مناسب نمی‌توانند سرمایه‌گذاری خود را در این برند توجیه کنند. باتوجه به این شرایط، به‌روز کردن اسمارت کاری اجتناب‌ناپذیر و در عین حال معقول و به‌صرفه به‌نظر می‌رسد؛ هم‌چنان‌که تولید شورولت ایمپالا پس از گذشت ۱۰ نسل و فروختن میلیون‌ها دستگاه، متوقف شد.

انتظار نداشته باشید که اسمارت نام خود را روی خودروی شاسی‌بلندی به اندازه کادیلاک اسکالید قرار دهد. وب‌سایت ایتالیایی Motori Online گمانه‌زنی کرده است که خودروی جدید اسمارت حدود ۴۰۶ سانتی‌متر (۱۶۰ اینچ) طول خواهد داشت؛ رقمی که اگر دقیق باشد، تقریبا به بزرگی نسخه مسقف مینی (Mini Hardtop) چهاردر و دقیقاً ۱۳۷ سانتی‌متر بزرگ‌تر از اسمارت فورتو خواهد بود که هرگز در ایالات متحده به فروش نرسید. کراس‌اور برقی اسمارت احتمالاً روی پلتفرم گرفته شده از جیلی سوار خواهد شد که به‌طور اختصاصی برای آن ساخته شده است. خودروساز بزرگ چینی نیمی از سهام اسمارت را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد؛ این شرکت همچنین دارای سهام کنترلی در ولوو، لوتوس و پل‌استار است.

قدرت این کراس‌اور از طریق سیستم محرکه برقی و باتری لیتیوم یون ۷۸ کیلوواتی تأمین می‌شود. Motori Online انتظار دارد حداکثر ظرفیت پیمایش این خودروی الکتریکی به حدود ۴۰۲ کیلومتر برسد. جزئیات فنی اضافی (مانند اینکه آیا محرک جلو، عقب یا تمام چرخ محرک خواهد بود) هنوز منتشر نشده است، هرچند که هر سه پیکربندی محتمل به‌نظر می‌رسد.

نکته‌ی دیگر که هنوز سؤالات زیادی درباره‌ی آن مطرح می‌شود، این است که اسمارت چه تعریفی از کراس‌اور دارد. ممکن است طرح اسمارت صرفاً هاچ‌بک سوار شده روی پلتفرم برقی به‌همراه طرح پلاستیکی روی تغاری‌های گلگیر باشد؛ راه‌حلی که محبوبیت زیادی نزد اکثر رانندگان دارد. این شرکت همچنین می‌تواند با عرضه محصولی در امتداد خودروی مفهومی ForStars که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، رویکرد خلاقانه‌تری برای ورود به بخش کراس‌اور در پیش بگیرد. مطمئناً رانندگان از دیدن خودروی کوچکی با قابلیت‌های آف‌رود شبیه به جیپ رانگلر ناامید می‌شوند. کراس‌اور آینده اسمارت در درجه‌ی اول برای استفاده شهری و نه برای گشت‌وگذار در مسیرهای آف‌رودی (مانند روبیکون تریل در غرب آمریکا) طراحی خواهد شد.

گفته می‌شود که کراس‌اور برقی اسمارت اواخر سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد؛ به این معنی که می‌تواند در اوایل سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود. هنوز مشخص نیست که آیا این خودروی الکتریکی در بازار ایالات متحده فروخته می‌شود، زیرا اسمارت در سال ۲۰۱۹ ورود ناموفقی به این بازار داشت. احتمالاً این خودرو به‌صورت انحصاری در بازارهایی مانند اروپا و چین که خودروهای کوچک همچنان نسبتا فروش خوبی دارند، در دسترس خریداران قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید