استارلینک در بیش از 32 کشور فعال است/گسترش دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای

    کد خبر :910074

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس اکنون در 32 کشور در سراسر جهان فعال است. شرکت تحت رهبری ایلان ماسک پیوندی به نقشه در دسترس بودن خود در توییتر به اشتراک گذاشت و اعلام کرد کسانی که در مناطق موردنظر هستند می‌توانند دستگاه‌ راه‌اندازی را سریع دریافت کنند.

بازتاب-  طبق نقشه، سرویس Starlink در بخش‌های بزرگی از اروپا، آمریکای شمالی، نیوزلند و نیمه پایینی استرالیا در دسترس است. انتظار می‌رود این سرویس در سایر مناطق از جمله آفریقا، گرینلند و بیشتر آمریکای جنوبی از سال 2023 در دسترس باشد.

در اوایل سال جاری، استارلینک افزایش قیمتی را اعلام کرد که به گفته او برای همگامی با افزایش تورم ضروری است. با افزایش قیمت، کیت ابتدایی Starlink اکنون 599 دلار را قبل از ارسال و مالیات به خریداران بازمی‌گرداند. نرخ خدمات ماهانه نیز افزایش یافت و از 99 دلار به 110 دلار در ماه رسید.

Starlink به طور قابل توجهی گران‌تر از سرویس‌های ارائه شده از سایر ISP‌ها است، اما برای بسیاری که این سرویس را در نظر می‌گیرند، ممکن است تنها گزینه انتخاب باشد. این سرویس به ویژه برای کسانی که در مناطق صعب العبور و دور افتاده هستند، گزینه مناسبی است زیرا ISP در آن مناطق قابلیت ارائه سرویس ندارند.

اسپیس ایکس دائماً ماهواره‌های بیشتری را به صورت فلکی خود اضافه می‌کند. پرتاب موشک بعدی که 53 ماهواره دیگر استارلینک را به مدار پایین زمین خواهد برد، قرار است اواخر امروز از مجتمع پرتاب فضایی 4 شرقی (SLC-4E) در پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید