ارتباط افسردگی با خشکی چشم

    کد خبر :896552

افسردگی و خشکی شدید چشم به هم مرتبط هستند و بیماران و کسانی که مراقبت‌های بهداشتی را ارائه می کنند باید این مسئله را بدانند.

 موسسه ملی چشم ایالات متحده، اعلام کرد: خشکی چشم شیوع بسیار بالایی دارد اما شدت آن بسیار متفاوت است. برخی افراد خشکی چشم خفیف‌تری دارند که از خیره شدن به رایانه یا موبایل در کل روز ناشی می شود و می‌توان آن را بدون نسخه با قطره‌های چشمی کنترل کرد، در افراد دیگر علائم شدیدتری وجود دارد که مرتبط با برخی بیماری های خودایمنی مانند سندرم شوگرن و آرتروز مفصلی است.

بر اساس مطالعات گذشته میزان افسردگی در افراد مبتلا به خشکی مزمن چشم، بالاتر از حد متوسط است و مطالعه جدید نیز نشان می‌دهد بین افسردگی و نشانه‌های شدیدتر خشکی چشم ارتباط وجود دارد، محققان دانشگاه پنسیلوانیا در طول تحقیات یک ساله خودمتوجه شدند از بین ۵۳۵ بزرگسال مبتلا به بیماری خشکی چشم، افرادی که مبتلا به افسردگی بودند عموماً علائم چشمی شدیدتری از خود نشان دادند، محققان هنوز علت این ارتباط را کشف نکردند اما افسردگی ممکن است در سبک زندگی فرد موثر باشد.

 نکته جالب توجه اینجا است که افسردگی و خشکی شدید چشم رابطه مستقیمی با هم دارند و بیماران و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی باید از این مسئله اطلاع داشته باشند، در صورتی که فرد مبتلا به افسردگی، زمان بیشتری را در مقابل تلویزیون و صفحه نمایش رایانه سپری کند، می‌تواند علائم خشکی چشم را تشدید کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید