ادعای نشریه اسرائیلی درباره «پیغام پمپئو به ایران»: کوچکترین آسیبی به اسرائیل برسد، آمریکا تهران را هدف حملات نظامی قرار می‌دهد

    کد خبر :278692

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی می‌گویند وزیر خارجه آمریکا در پیامی به ایران، تهدید کرده اگر کوچکترین آسیبی به اسرائیل برسد، واشنگتن نیز تهران را هدف حملات نظامی قرار می‌دهد.

به گزارش فارس، نشریه عبری زبان «واللا» گزارش داد «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از طریق منابعی پیامی به ایران داده تا تهران را از اقدام تلافی‌جویانه علیه رژیم صهیونیستی منصرف کند.

واللا به نقل از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی، که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت پامپئو به تهران پیام داده که اگر کوچکترین آسیبی از ایران به رژیم صهیونیستی برسد، آمریکا نیز به شدیدترین لحن واکنش نشان خواهد داد و این واکنش گسترده خواهد بود.

بر این اساس، این پیام پیش از اعلام خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شده تا مانع هرگونه اقدام نظامی احتمالی ایران علیه اسرائیل، پس از تصمیم ترامپ شود.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اما از پاسخ دادن به نشریه والا درباره این پیام امتناع کرد.

این در حالی است که بامداد امروز (پنجشنبه) جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات خمپاره‌ای ادعایی به بلندی‌های جولان اشغالی، تجاوز هوایی گسترده‌ای را به خاک سوریه شروع کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است این خمپاره‌ها از سوی نیروهای حامی ایران شلیک شده و در پاسخ به آن، پایگاه‌هایی که مدعی حضور ایران در آن بودند را هدف قرار دادند.

بامداد روز دوشنبه 20 فروردین بود که پایگاه هوایی تی4 در سوریه هدف حمله هوایی و اصابت چند موشک قرار گرفت. وزارت دفاع دفاع روسیه افشا کرد دو جنگنده اف15 رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، 8 فروند موشک به سمت پایگاه هوایی تی4 در حمص شلیک کردند. 5 فروند از این موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه هدف قرار داده شد اما 3 فروند دیگر به این پایگاه اصابت کرد.

گفته می‌شود در این حمله، حداقل 14 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل نیز روز سه‌شنبه تأکید کرده بود جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پایگاه هوایی سوریه بدون پاسخ نخواهد ماند.

از آن زمان تا کنون مقامات مختلف رژیم صهیونیستی، با ترس و نگرانی بسیار، بارها تهران و دمشق را تهدید کرده‌اند که اگر ایران بخواهد از طریق خاک سوریه، انتقام حمله به پایگاه تی4 را بگیرد، تل‌آویو نیز از خودش دفاع خواهد کرد. حتی برخی از آنها تهدید کردند که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را نیز ترور خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید