واکنش آنتونی بلینکن به اعدام ۲ نفر در ایران

    کد خبر :993240
واکنش آنتونی بلینکن به اعدام ۲ نفر در ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی با ادعای نقض حقوق بشر در ایران به اجرای حکم سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال واکنش نشان داد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اجرای حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۷ که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان شد، در صفحه توییترش نوشت: آمریکا اعدام ناعادلانه حبیب چعب، شهروند دوتابعیتی سوئدی-ایرانی را محکوم می‌کند.

بلینکن در ادامه با تکرار ادعای نقض حقوق بشر در ایران گفت: ما برای مقابله با نقض حقوق بشر از سوی ایران در کنار سوئد و دیگر شرکایمان ایستاده‌ایم.

واکنش آمریکا به اعدام های اخیر در ایران

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری با تکرار ادعای نقض حقوق بشر در ایران به اجرای حکم اعدام ۲ نفر در ایران واکنش نشان داد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخشی از یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به سوالی درباره اجرای حکم « دو قرآن‌سوز هتاک به دین و مقدسات اسلامی»، با تکرار ادعای نقض حقوق بشر در ایران گفت: آمریکا با هماهنگی متحدان و شرکایش حکومت ایران را برای نقض جدی حقوق بشر پاسخگو خواهد کرد.

 ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید