احکام بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان ها صادر شد

    کد خبر :13452

معاون امور استان های صدا و سیما احکام کمیته ها و کمیسیون های بیستمین جشنواره مراکز استان ها را صادر و اعلام کرد این جشنواره نیمه اول شهریور ماه در استان کردستان برگزار می شود.

، علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما با اشاره به زمان برگزاری بیستمین جشنواره مراکز استان ها گفت: این جشنواره در نیمه اول شهریور ماه امسال در استان کردستان شهر سنندج برپا می شود. با توجه به حجم گستردگی جشنواره و تعداد جوایز، قرار است همه آثار ارسال شده به جشنواره در کمیته مورد بررسی قرار بگیرد و بعد راهی بخش هیات داوران شود. در این بخش داوران از میان ۳ هزار اثر باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ اثر را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: بیستمین جشنواره مراکز استان ها طبق روال گذشته در پنج بخش خبر، موسیقی و شعر، صدا، سیما و پژوهش و تحقیق برگزار خواهد شد. سیدداود موسوی رییس کمیسیون خبر، سیدعباس فاطمی رییس کمیسیون سیما، وحید کمالی رییس کمیسیون صدا، علی طلوعی رییس کمیسیون پژوهش، حمیدرضا حسینی رییس کمیسیون موسیقی، مهدی فرجی دبیر جشنواره و رییس کمیته افتتاحیه و اختتامیه، ابوطالب عیسی آبادی رییس کمیته مالی و پشتیبانی، محمدصادق کوثری فر رییس کمیسیون امنیت، محمد فهیمی رییس کمیسیون فنی، ابوالقاسم امان الهی قائم مقام دبیر جشنواره و رییس کمیسیون استقبال اسکان و پذیرایی، داود نعمتی انارکی رییس کمیته اطلاع رسانی و انتشارات، علی کریمی عضو شورای برگزاری و رییس کمیسیون تشریفات منصوب شده اند.

دارابی بعد از اعلام احکام گفت: امسال ۴۰ درصد از داوران نسبت به دوره گذشته تغییر خواهند کرد. در واقع ما هم از تجارب و دانش داوران دوره گذشته استفاده خواهیم کرد و هم گروه جدید به داوران اضافه می کنیم.

معاون امور استان های رسانه ملی با اشاره به حذف بخش انیمیشن و پویانمایی در این دوره از جشنواره گفت: با توجه به تاکید علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما مبنی بر برگزاری جشنواره ملی انیمیشن و پویانمایی توسط معاونت امور استان ها، این بخش از این دوره حذف شده است. این جشنواره قرار است در زمستان امسال به صورت سراسری برگزار شود و فقط به آثار انیمیشن رسانه ملی اختصاص ندارد، بلکه همه آثار پویانمایی در کشور را در بر می گیرد.

وی درباره آیین تجلیل از مفاخر و مشاهیر در بیستمین جشنواره مراکز استان ها گفت: تجلیل از مفاخر، مشاهیر، خانواده شهدا و چهره های هنری از دیگر بخش جشنواره محسوب می شود. همچنین قصد داریم در دوره برگزاری جشنواره یک هفته فرهنگی هنری در استان کردستان داشته باشیم و برنامه سازان استان در شهرهای مختلف استان کردستان برنامه ویژه اجرا خواهند کرد.

دارابی در پایان با اشاره به رقابت سالم در این جشنواره گفت: هدف ما ایجاد رقابت سالم میان هنرمندان مراکز است. همچنین این جشنواره فرصتی برای دیده شدن هنرمندان استان ها خواهد بود.

در ادامه روسای کمیته ها و کمیسیون ها به تبیین فعالیت ها و نیازهای خود برای برپایی هر چه بهتر بیستمین جشنواره تولیدات پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید