اجاره ویلا در تعطیلات نوروز از شبی 300 هزار تومان تا 15 میلیون تومان

    کد خبر :897029
ویلا در شمال

تعطیلات نوروزی به نیمه رسیده و همچنان بازار سفر به شهرهای شمالی گرم است، در این میان قیمت اجاره یک شب ویلا یا سوییت هم، افزایش چشمگیری داشته و به 15 میلیون تومان هم می رسد.

«بازتاب»؛ زهره علامی- اگرچه بسیاری از ویلاها و سوییت های ساحلی از چندماه پیش رزرو شده اند اما اگر خواهان سفر به شهرهای شمالی در باقی مانده تعطیلات نوروز باشید، همچنان امکان اجاره ویلا یا سوییت وجود دارد البته برای مسافرت در عید باید کمی زودتر اقدام می کردید تا هم گزینه های اقامتی بیشتری داشته باشید هم هزینه کمتری بپردازید.

برای اقامت در شهرهای شمالی، گزینه های مختلفی وجود دارد و علاوه بر خانواده هایی که ویلای شخصی دارند بقیه مسافران نوروزی اقامت در منزل اقوام، اقامتگاه دولتی، مهمانسرا، هتل، ویلا و سوییت را انتخاب می کنند.

در همین راستا مهدی ایزدی، سرپرست میراث فرهنگی مازندران در این باره می گوید: بیش از 57 درصد مسافران وارده به استان طی روزهای گذشته در مراکزی به جز هتل ها، خانه های مسافر و سایر مراکز اقامتی مقیم شدند.

ایزدی اظهار می کند: همچنین اقامت در کمپ، کانکس، چادر مسافرتی و غیره از سوی مسافران مورد استقبال قرار گرفته و حدود دو درصد از مسافران از این اماکن برای اقامت استفاده می کنند.

نگاهی به هزینه اقامت یک شب در ویلاهای لوکس شمال 

برای اجاره ویلا می توانید به سایت های مختلفی از جمله بوکینگ ویلا، ویلا سنتر، جابیت، جا با ما، ویلاجار و … مراجعه کنید و ویلا، سوییت یا پلاژ در شمال کشور رزرو کنید، بررسی های بازتاب نشان می دهد که قیمت هر شب اجاره ویلا از 300 هزار تومان شروع می شود و به 15 میلیون تومان هم می رسد.

باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که هزینه اقامت در شهرهای شمالی طی تعطیلات نوروز بسیار بالاتر از روزهای عادی است، درواقع تعطیلات عاملی است که هزینه مکان های اقامتی را افزایش می دهد و مثلا ویلایی که طی تعطیلات نوروز بیش از یک میلیون تومان هزینه دارد در روزهای دیگر به نصف می رسد.

البته در این گزارش به بررسی قیمت یک شب اقامت در ویلاهای لوکس شمال کشور پرداخته ایم، هزینه اجاره این نوع از ویلاها از شبی یک میلیون و 700 هزار تومان شروع می شود و به 15 میلیون تومان هم می رسد.

مثلا یک ویلای استخر دار در سرخرود، با 270 متر بنا و 4 اتاق خواب با قیمت شبی یک میلیون و 700 هزار تومان در اختیار مشتری قرار می گیرد.

یا یک ویلای استخر دار با چهار عدد اتاق خواب، استخر، جکوزی و سه تراس دنج و ویو بی نظیر به جنگل، تردمیل و توپ پیلاتس در نوشهر، شبی 4 میلیون تومان رزرو می شود.

یک ویلا_باغ در فومن گیلان که 12 هزار مترمربع مساحت و 450 مترمربع بنا دارد، دارای آپشن هایی چون استخر سرپوشیده با آب گرم و تصفیه خانه مجزا، سونا، جکوزی، باشگاه ورزشی شامل میز بیلیارد، میز فوتبال دستی و … است.

در آگهی این ویلا آمده که از 24 اسفند تا 29 اسفند هزینه هر شب اقامت 10 میلیون تومان اما در تعطیلات عید، هزینه آن به 12 میلیون تومان می رسد، در روزهای عادی سال هم قیمت هر شب اقامت 6 میلیون تومان است و در ایام عید هزینه آن دوبرابر می شود.

اما یک ویلا در منطقه فومن، با متراژ 8000 متر مربع و زیربنایی به اندازه 650 مترمربع که بنای آن تریبلکس بوده و استخر رو باز دارای تصفیه خانه مجهز به سیستم اتوماتیک و آب گرم، جکوزی، باشگاه ورزشی ( میز بیلیارد، میز فوتبال دستی، وسایل بدنسازی)، قهوه خانه سنتی و … دارد شبی 6 میلیون و 500 هزار تومان، در اختیار مشتری قرار می گیرد.

همچنین هزینه اقامت در یک ویلا با 3 هزار متر متراژ و یکهزار مترمربع بنا در رامسر شبی 5 میلیون و 500 هزار تومان به مسافران اجاره داده می شود، از ویژگی های خاص این ویلا داشتن سرسره ای آبی به طول 100 متر و ارتفاع 15 متر، 120 متر استخر روباز با عمق 180، پنج اتاق خواب، سالن dance، تردمیل و وسایل بدنسازی، بیلیارد، ایرهاکی و … است.

یک ویلای لوکس دیگر در رامسر با 1200 متر زمین و 500 متر بنا، با استخر داخل و روباز با آب گرم، سونا خشک، 4 اتاق خواب 2 خواب مستر با بالکن بزرگ در 2 طرف ویلا، میز بیلیارد, فوتبال دستی، آلاچیق، باربیکیو، تخت رو تراس شبی 8 میلیون تومان در اختیار مسافران قرار می گیرد.

اما یکی از ویلاهای گران قیمت در شمال کشور مربوط به ویلایی با زیر بنای 500 متر در شفت گیلان است که سرای سنتی، آتشکده، باربیکیو حرفه ای، رقص نور ، آب نما، استخر آب گرم، اتاق دوش استخر ، جکوزی، زمین ورزشی شامل والیبال، فوتبال، تنیس- بسکتبال دارد و شبی 15 میلیون تومان اجاره داده می شود و برای هر نفر اضافه هم یک میلیون تومان از مسافران دریافت می شود.

بررسی هزینه اجاره ویلا در شهرهای شمالی کشور نشان از رشد افسارگسیخته و بی ضابطه قیمت ها به ویژه در ایام نوروز دارد، در واقع افزایش قیمت مسکن در سه چهارسال گذشته موجب رشد قیمت سوییت و ویلا شده و به تبع آن با بالارفتن هزینه اقامت در این مناطق استفاده از چادرمسافرتی، کانکس و … افزایش داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید