آیپاد تاچ نسل هفتم اپل رونمایی شد

    کد خبر :547377

اپل پس از مدت‌ها بار دیگر محصول جدیدی از خانواده‌ی آیپاد تاچ معرفی کرد که از به‌روزترین پردازنده‌ی این شرکت بهره خواهد برد.

اپل خانواده‌ی محصولات آیپاد تاچ را با محصولی جدید مجهز به پردازنده‌ی A10 Fusion به‌روز کرد. محصول جدید به‌جز پردازنده تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد و از نمایشگر چهار اینچی در آن استفاده شده است. به‌علاوه دکمه‌ی همیشگی هوم و رنگ‌های متعدد نیز از قابلیت‌های آیپاد تاچ جدید هستند.

تراشه‌ی A10 Fusion برای اولین‌بار با آیفون 7 معرفی شد. درنتیجه آیپاد تاچ جدید عملکردی نزدیک به آیفون 7 خواهد داشت. محصول جدید از iOS 12.0 پشتیبانی می‌کند و از آن مهم‌تر، قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های ARKit و مکالمه‌های گروهی فیس‌تایم را به کاربران می‌دهد. نسخه‌های قبلی مجهز به پردازنده‌ی A8 چنین قابلیت‌هایی نداشتند.

حرکت کوپرتینویی‌ها در عرضه‌ی آیپاد تاچ جدید بسیار جذاب است. خانواده‌ی پرطرفدار اپل در حوزه‌ی محتوای رسانه‌ای از سال ۲۰۱۵ عضو جدیدی نداشت و بسیاری اعتقاد داشتند آن‌ها تمرکز خود را روی آیفون معطوف کرده‌اند. به‌بیان دیگر همه تصور می‌کردند دیگر هیچ کاربری به یک گوشی هوشمند بدون پشتیبانی از سیم‌کارت احتیاج پیدا نخواهد کرد. دستگاه جدید اپل از تاچ آی‌دی یا فیس‌ آی‌دی پشتیبانی نمی‌کند و تنها رمزهای عبور سبک سنتی برای حفظ امنیت آن وجود دارند. نکته‌ی مهم دیگر در آیپاد تاچ جدید، پورت ۳/۵ میلی‌متری صدا بوده که برخلاف دیگر محصولات جدید کوپرتینویی‌ها حذف نشده است.

آیپاد تاچ در مقایسه با یک گوشی آیفون قطعا قیمت پایین‌تری دارد. اپل سه نسخه از محصول جدید عرضه می‌کند. نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۱۹۹ دلار، نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۲۹۹ دلار و نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی با قیکت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد. برای مقایسه باید بدانید که آیفون 7 با ظرفیت ۳۲ گیگابایت، برچسب قیمتی ۴۹۹ دلار دارد. آیپاد تاچ جدید در ۶ رنگ عرضه می‌شود و از امروز برای سفارش در وب‌سایت اپل و از هفته‌ی آینده در فروشگاه‌ها قابل خرید خواهد بود.

هنوز کاربردهای متنوعی برای آیپاد تاچ وجود دارد. می‌توان از آن به‌عنوان دستگاهی مخصوص پخش فیلم و موسیقی برای کودکان یا افرادی استفاده کرد که نیازی به گوشی هوشمند ندارند. به‌علاوه می‌توان با اتصال آیپاد تاچ به گجت‌های هوشمند دیگر، کاربردهای بیشتری از آن استخراج کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید