غافل‌گیری بزرگ اپل در WWDC 2024 لو رفت

    کد خبر :1058269
غافل‌گیری بزرگ اپل WWDC 2024

اپل ممکن است در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان از نسخه‌ی هوش مصنوعی اپ استور پرده‌برداری کند.

استراتژی اپل در حوزه‌ی هوش مصنوعی احتمالا به ارائه‌ی اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر این فناوری محدود نمی‌شود و شاید این شرکت در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) نسخه‌ی جدیدی از فروشگاه آنلاین اپ استور را با تمرکز بر هوش مصنوعی معرفی کند.

اپل همچون بسیاری دیگر از بزرگان صنعت فناوری مشغول کار روی هوش مصنوعی است و قصد دارد این فناوری را به سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای خود اضافه کند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، تأیید کرده است که این شرکت در سال ۲۰۲۴ دستاوردهایش را به‌نمایش خواهد گذاشت.

بن ریتزس، رئیس تیم تحقیقات فناوری در شرکت Melius Research، در گفت‌و‌گو با CNBC اعلام کرد که اپل نسخه‌ی هوش مصنوعی اپ استور را در اواخر خرداد به‌نمایش می‌گذارد. او می‌گوید که اپل در زمینه‌ی متقاعدکردن توسعه‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن، سابقه‌ی بسیار خوبی دارد و اپ استور هوش مصنوعی می‌تواند تحولات قابل توجهی ایجاد کند.

اپ استور گوشی آیفون در ابتدا شامل اپلیکیشن‌های بسیار زیادی نبود و امروزه تعداد اپلیکیشن‌های اختصاصی اپل در آن انگشت‌شمار است؛ در واقع این توسعه‌دهندگان بودند که باعث رونق اپ استور و تبدیل‌شدن آن به یکی از پایه‌های اکوسیستم اپل شدند.

ریتزس معتقد است که اپل بار دیگر دستاوردهایش را با اپ استور هوش مصنوعی تکرار می‌کند. این شرکت خدمات مختلفی در حوزه‌ی هوش مصنوعی ارائه خواهد داد، با این‌حال توسعه‌دهندگان قرار است با توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر این فناوری، تفاوت‌های بزرگی را برای کاربران آیفون رقم بزنند.

بر اساس پیش‌بینی ریتزس، اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان نحوه‌ی خرید اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی اپ استور را توضیح خواهد داد. این شرکت ممکن است اپلیکیشن‌های اختصاصی هوش مصنوعی، دستیار هوش مصنوعی و نسخه‌ی جدید سیری را هم معرفی کند.

این نخستین‌باری نیست که برنامه‌های اپل برای ورود به بازار هوش مصنوعی فاش می‌شود. ماه گذشته مؤسسه‌ی Wedbush گفت اپل در سال ۲۰۲۴ به حوزه‌ی هوش مصنوعی ورود می‌کند و در نهایت سراغ توسعه‌ی «اپ استور هوش مصنوعی جداگانه» می‌رود.

بر اساس ادعای افشاگران، برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی آیفون به‌صورت محلی ارائه خواهند شد و از مدل زبانی اپل قدرت خواهند گرفت. آن قابلیت‌هایی که به پردازش ابری نیاز دارند، احتمالا توسط گوگل یا OpenAI ارائه می‌شوند. گفته شده است که اپل برای ارائه‌ی این قابلیت‌ها در کشور چین، با شرکت بایدو همکاری می‌کند.

زومیت

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید