آمریکا مسؤولیت تل‌آویو در ترور العاروری را تایید کرد

    کد خبر :1045738
آمریکا تل‌آویو ترور العاروری

نیویورک تایمز به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که رژیم صهیونیستی مسؤولیت حمله هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت را که منجر به ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس شد، بر عهده دارد.

یکی از این مقامات خاطرنشان کرد که این حمله «احتمالاً اولین حمله از بسیاری از حملات مخفیانه خواهد بود که توسط اسرائیل علیه رهبران حماس انجام می‌شود».

صالح العاروری و دو تن از رهبران گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در انفجاری در شامگاه سه‌شنبه در منطقه المشرفیه در ضاحیه جنوبی بیروت در نتیجه حمله پهپاد صهیونیست‌ها به دفتر حماس در آنجا ترور شدند.

آکسیوس: اسرائیل قبل از ترور العاروری به آمریکا اطلاعی نداد.

آکسیوس به نقل از مقامات ارشد آمریکایی نوشت که رژیم صهیونیستی عامل ترور صالح العاروری است، اما از قبل به ایالات متحده در این باره اطلاع نداده‌است.

این وبگاه آمریکایی افزود که اشغالگران به ایالات متحده درباره این عملیات ترور اطلاع قبلی ندادند، اما در زمان انجام عملیات، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را در جریان قرار دادند.

این در حالی است که وال استریت ژورنال نیز به نقل از مقامات صهیونیستی اوایل ماه گذشته گزارش داد که سرویس‌های اطلاعاتی اشغالگران در حال آماده شدن برای تعقیب و ترور رهبران حماس در سراسر جهان، به ویژه قطر، لبنان و ترکیه هستند.

مقامات صهیونیست گفتند که به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اطلاعات در حال توسعه طرح‌هایی برای تعقیب رهبران حماس، به ویژه در لبنان، ترکیه و قطر است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه تایید کرده بود که این احتمالاً آغاز یک دهه عملیات مخفی اسرائیل در سراسر جهان باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید