آمریکا، پهپاد ساخت ایران را هدف قرار داد

    کد خبر :40812

براساس بیانیه ارتش آمریکا یک جنگنده اف-۱۵ این کشور هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران را حدود ساعت ۰۰:۳۰ سه شنبه به وقت محلی در شمال شرقی تنف ساقط کرد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که یک پهپاد نیروهای حامی بشار اسد را در جنوب سوریه هدف قرار داده و سرنگون کرده است. بنا به اعلام وزارت دفاع آمریکا این پهپاد از مدل “شاهد ۱۲۹” بوده، که پهپادی ساخت ایران است.

پنتاگون می‌گوید این پهپاد پس از آن هدف قرار گرفته که به سوی نیروهای ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا رفته است. آمریکا می‌گوید پهپاد مورد اشاره پس از حرکت به سوی نیروهای ائتلاف رهگیری شد اما مسیر خود را تغییر نداد و یک جنگنده اف-۱۵ آمریکا آن را سرنگون کرد.

مطابق اطلاعیه وزارت دفاع آمریکا این اتفاق در روز سه‌شنبه و کمی پس از نیمه‌شب در منطقه تنف، در مرز سوریه با عراق و اردن رخ داده است. این چندمین باری است که در هفته‌های اخیر بین نیروهای حامی بشار اسد و نیروهای تحت هدایت آمریکا در سوریه درگیری رخ می‌دهد.

کمتر از دو هفته پیش هم نیروهای آمریکا به پهپاد مشابهی در همین نقطه از سوریه حمله کردند و آن را سرنگون کردند.

آمریکا دو روز پیش یک هواپیمای نظامی ارتش سوریه را سرنگون و اقدام خود را “دفاعی” توصیف کرد.

دولت سوریه این کار آمریکا را “شرم‌آور” خواند و گفت حمله آمریکا به هواپیمای سوری در حالی انجام شده که “ارتش سوریه و متحدانش پیشرفت های مشهودی در جنگ با گروه تروریستی داعش داشتند.”

نیروهای عراقی و سوری در تلاشند که مرز مشترک دو کشور را از کنترل داعش خارج کنند.

جاناتان مارکوس خبرنگار امور دفاعی بی بی سی می گوید که این حادثه نمایانگر تنش فزاینده در منطقه با بالا گرفتن نبرد برای کنترل شرق سوریه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید