امیر عبداللهیان: آمریکا به رفتار غیرسازنده ادامه دهد، با پاسخ متناسب ایران مواجه می‌شود

  • سیاسی
  • شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۲۲
    کد خبر :918696
آمریکا به رفتار غیرسازنده ادامه دهد، با پاسخ متناسب ایران مواجه می‌شود

آقای حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با آقای جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تلاش‌های او برای رسیدن به توافق و انتقاد از اقدامات غیر سازنده و شتاب‌زده آمریکا در صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی انتقاد کرد.

به گفته او، تهران از مذاکره منطقی و مبتنی بر نتیجه همواره استقبال کرده است، اما برای رسیدن به توافق خوب و پایدار، ضروری است طرف مقابل رفتار‌های دوگانه و متناقض خود را کنار بگذارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین و مناسب‌ترین مسیر و راه حل است. ایران هیچگاه از میز مذاکره فاصله نگرفته است. به همین دلیل همواره در گفت‌وگو‌ها، ابتکارات مهمی را برای رسیدن به توافق مطلوب ارائه کرده ایم. اما باید مذاکره نتیجه بخش باشد.

در ادامه، آقای جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: راه برون رفت از شرایط کنونی، پیگیری دیپلماسی و اجتناب از اقدامات غیر سازنده است.

به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ایران برای دستیابی به توافق خوب و پایدار اراده سازنده دارد. البته تا رسیدن به توافق در وین فاصله زیادی نداریم و اکنون نیز زمان آن است که گفت‌وگو‌ها مجدداً و با سرعت از سر گرفته شود و تلاش شود تا از افزایش تنش جلوگیری شود.

او در پایان تاکید کرد: آماده ام تا در اسرع وقت مساعی لازم را برای نیل به نتیجه مورد توافق طرف‌ها صورت دهم.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید