آماده باش پاکستان در مقابل هند

    کد خبر :514716
پاکستان

دولت پاکستان اعلام کرد: این کشور برغم تلاش برای تنش زدایی با دهلی نو، نگران احتمال هرگونه حادثه ناگوار از جانب هند است به همین دلیل در حالت آماده باش قرار دارد.
به گزارش برنا، «محمد فیصل»، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در گفت وگو با رسانه های این کشور، آنچه که احتمال ماجراجویی و یا حادثه ناگوار از جانب هند بیان کرد، گفت پاکستان در برابر هند در وضعیت آماده باش قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: روابط پاکستان با هند در سخت ترین وضعیت قرار دارد با این وجود اسلام آباد مصمم به برداشتن گام هایی در مسیر تنش زدایی است.

فیصل گفت: همانطور که نخست وزیر پاکستان نیز گفته است این کشور برغم تلاش برای تنش زدایی با هند، باید هر لحظه در حالت آماده باش باشد.

وی این اظهارات را در حالی بیان می کند که پس از جان باختن سه نظامی و یک شهروند پاکستانی درپی تیراندازی های اخیر مرزبانان هندی به خاک پاکستان، کاردار هند در اسلام آباد روز گذشته به وزارت امورخارجه پاکستان احضار شد.

با وجود قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال 2003 امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی دو طرف بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه گذشته، سرنگونی 2 فروند جنگنده هندی توسط پاکستان و نیز حادثه تروریستی یک ماه و نیم پیش علیه نیروهای هندی در منطقه کشمیر، از جمله تنش های سیاسی – نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید