جزئیات خروج قطار مسافری از ریل در هند/ آمار کشته ها به 300 و زخمی ها به 900 نفر نزدیک شد/ فیلم و عکس

    کد خبر :998780
خروج قطار از ریل در هند3

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، بر اثر برخورد دو قطار مسافربری سریع السیر و یک قطار باری در ایالت اودیشا در شرق هند در یکی از بدترین حوادث ریلی هند، دست کم 288 نفر کشته و 900 نفر مجروح شدند.

بازتاب– راه آهن هند اعلام کرد که ده ها واگن قطار سریع السیر شالیمار-چنای کروماندل پس از گیرکردن با قطار مسافربری دیگری در نزدیکی ایستگاه راه آهن باهاناگا در منطقه بالاسوره این ایالت از ریل خارج شدند. قطار باری در یک مسیر مجاور بود.

این حادثه حدود ساعت 7 بعد از ظهر زمانی رخ داد که قطار سریع السیر Howrah Superfast، که از بنگلور به سمت Howrah، بنگال غربی حرکت می کرد، با قطار سریع السیر کروماندل که از کلکته به چنای حرکت می کند، برخورد کرد.

ایالت اودیشا روز شنبه را عزای عمومی اعلام کرد

سودانشو سارنگی، مدیر کل خدمات آتش نشانی اودیشا، گفت که تعداد قربانیان به 288 نفر رسیده است، اما انتظار می رود که افزایش یابد و احتمالا به 380 نفر برسد.

او از محل حادثه به خبرگزاری فرانسه گفت: « حتی بسیاری از افرادی که سریعاً به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند در بین راه و یا در بیمارستان جان باختند و ما همچنان در حال بیرون آوردن اجساد هستیم.

وزارت راه آهن گفته است که تحقیقات در مورد این حادثه را آغاز کرده است.

 

آدیتیا کومار چاودوری، مدیر روابط عمومی راه آهن جنوب شرقی، گفت: «گزارش های اولیه نشان می دهد که چندین واگن از ریل خارج شده است.

شبکه راه آهن هند روزانه بیش از 12 میلیون نفر را جابجا می کند. تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که نیروهای امدادی تلاش می‌کنند تا بازماندگان را از واگن‌های قطار واژگون شده بیرون بکشند.

به گفته مسئولین؛ تلاش ها برای تکمیل کالبد شکافی انجام می شود و اجسادی که هویت آن شناسایی شود به بستگانشان تحویل داده می شوند یا به مقاصد مربوطه منتقل می شود.”

حدود 100 آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. همچنین برای انتقال مجروحان به بیمارستان از اتوبوس استفاده شد. ساکنان منطقه نیز از اوایل روز شنبه شروع به اهدای خون برای مجروحان کردند.

وزارت امور خارجه امارات به هند و خانواده قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل کرد. جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و ولدیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز در پیام‌هایی که در توییتر منتشر کردند، تسلیت گفتند.

قطار اکسپرس کروماندل ساعت 3:30 بعد از ظهر از ایالت شرقی بنگال غربی حرکت کرد و قرار بود روز شنبه به شهر جنوبی چنای در تامیل نادو برسد.

یکی از مسافران به آسیایی نیوز اینترنشنال گفت: «در خواب عمیق بودم که ناگهان صدای مهیبی را شنیدم. “من به پنکه سقفی چسبیدم. قطار ناگهان متوقف شد و ما پیاده شدیم.

ما دیدیم که برخی از مردم پا نداشتند، برخی دست های خود را از دست دادند. لحظات بسیار خطرناک و ترسناکی بود.مغزم از کار افتاده بود و نمی دانستم چه کسی را نجات دهم؟ .»

در پی این حادثه، حرکت بیش از 40 قطار لغو و حداقل 30 قطار تغییر مسیر داده اند.

خروج قطار از ریل در هند9

خروج قطار از ریل در هند5

خروج قطار از ریل در هند7

خروج قطار از ریل در هند6

خروج قطار از ریل در هند

خروج قطار از ریل در هند2

نخست وزیر هند از این حادثه ابراز تاسف کرد و قول مساعدت داد که روز شنبه از محل حادثه بازدید خواهد کرد.

آقای مودی در توییتر نوشت: «از حادثه قطار در اودیشا ناراحت شدم. در این ساعت غم و اندوه، افکار من با خانواده های داغدار است. باشد که مجروحان به زودی بهبود یابند.

آقای مودی گفت که با آشوینی وایشناو وزیر راه آهن صحبت کرده است و “همه کمک های ممکن” ارائه خواهد شد.

وزیر راه آهن صبح شنبه به محل حادثه رسید و گفت که کمیته تحقیقاتی برای “کشف علت اصلی حادثه” تشکیل شده است.

وی همچنین از پرداخت غرامت یک میلیون روپیه (12000 دلار) به خانواده های کشته شدگان، 200000 روپیه برای آسیب دیدگان جدی و 50000 روپیه برای مجروحان جزئی خبر داد.

هند دومین شبکه راه آهن بزرگ جهان را دارد. میلیون ها نفر برای رفت و آمد روزانه و سفرهای طولانی تر با قطار سفر می کنند.

در سال های اخیر استانداردهای ایمنی راه آهن هند بهبود یافته و تعداد تصادفات کاهش یافته است. دولت می گوید قصد دارد نزدیک به 130 میلیارد دلار برای نوسازی شبکه چند دهه ای راه آهن سرمایه گذاری کند.

در ژانویه سال گذشته، در پی خروج چندین قطار از ریل در ایالت بنگال غربی، حداقل 9 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

در سال 2016 بر اثر خروج چندین واگن از ریل در دست کم 150 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 150 نفر مجروح شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید