ضرب‌ و‌ شتم یک سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا مقابل چشم خانواده‌اش /عکس و فیلم

    کد خبر :745823

در ویدئویی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و همچنین رسانه‌های آمریکایی آن را به نمایش گذاشته‌اند، دو افسر پلیس مرد سیاه‌پوستی را روی کف خیابان خوابانده و یکی از آن‌ها به شدت با مشت به صورت او می‌کوبد. اقدام این افسر پلیس به قدری خشن بوده که پلیس در بیانیه‌ای استفاده بیش از حد از زور علیه این مرد را تایید کرده و گفته امکان دارد افسر ضارب برکنار شود.

به گزارش «بی‌بی‌سی»، «رودریک واکر» ۲۶ ساله مسافر خودرویی بود که پلیس آن را متوقف کرد و بعد از در گرفتن مشاجره بین دو طرف، به شکلی خشن تلاش کرد او را بازداشت کند.

این حادثه روز جمعه نزدیک فرودگاه بین‌المللی «هارتسفیلد-جکسون آتلانتا» رخ داده است. وکیل این مرد گفته موکلش هنگام حادثه در خودرویی که کرایه شده بود به همراه همسر، فرزند ۵ ماهه آن‌ها و پسر خوانده‌اش حضور داشته و این اتفاق در مقابل چشمان آن‌ها رخ داده است.

به گفته وکیل واکر، وقتی پلیس از وی مدرک شناسایی خواست، او عصبانی شد زیرا راننده ماشین نبود. وکیل گفت: او به آن‌ها گفت مدارک همراهش نیست زیرا رانندگی نمی‌کرده و نیازی به مدارک نداشته است.

وی افزود آن‌ها که از جواب وی خوششان نیامده بود، وی را از خودرو بیرون آوردند و بعد او را تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار دادند و به زندان بردند.

به گزارش دانشجو،در تصاویر منتشر شده صدای کودکی که از داخل خودرو فریاد می‌زند «بابا» و جیغ‌های همسرش که وحشت‌زده شده و می‌گوید او نمی‌تواند نفس بکشد و خونریزی دارد، شنیده می‌شود. وکیل وی گفته او حداقل دو بار در حین بازداشت هوشیاری خود را از دست داد.

اعتراضات علیه خشونت پلیس و ضدنژادپرستی بعد از قتل «جورج فلوید»، یک سیاهپوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس برپا شد و اقدام پلیس در کشتن چند سیاهپوست دیگر در شهرهای دیگر آمریکا به این اعتراضات دامن زد.

ترامپ اما معترضان را شورشی و غارتگر توصیف و بارها آن‌ها را به سرکوب توسط نیروهای ویژه و گارد ملی تهدید کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید