ریابکوف: توافق هسته‌ای با ایران درحالت سکون به سر می‌برد

    کد خبر :957865
ریابکوف: توافق هسته‌ای با ایران درحالت سکون به سر می‌برد

معاون وزیر امور خارجه روسیه تایید کرد توافق هسته‌ای با ایران درحالت سکون به سر می‌برد، اما پسرفتی نیز نداشته است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد آمریکا و کل غرب با اعمال سقف قیمتی بر نفت روسیه، شاخه‌ای را که روی آن نشسته اند قطع می‌کنند.

براساس گزارش آر تی، ریابکوف امروز در گفتگو با خبرنگاران در دومای دولتی روسیه افزود: آمریکا با تکیه بر چنین روش‌هایی و فشار آوردن به متحدان خود در اروپا برای پیوستن به این تصمیمات، تا حد زیادی شاخه‌ای را که بر آن نشسته اند قطع می‌کند.

او تاکید کرد که تعیین سقف قیمت نفت، اصول اقتصاد جهانی را زیر پا می‌گذارد اما منافع روسیه در زمینه تجارت منابع انرژی به طور حتم تضمین می‌شود و خریداران نفت روسیه به ناچار پیدا خواهند شد.

او بر لزوم پایان دادن به فعالیت‌های غیرقانونی آمریکا در زمینه سلاح‌های بیولوژیکی تاکید کرد، زیرا این سلاح‌ها تهدیدی برای روسیه و سایر کشور‌های منطقه هستند.

ریابکوف به وضعیت پیرامون نیروگاه زاپوروژیه اشاره کرد و به وجود پویایی مثبت در بحث در مورد تضمین امنیت آن اشاره کرد و بر لزوم توافقاتی در این زمینه که شامل امکان نظارت بر اجرای آن توسط اوکراین باشد، تاکید کرد.

او همچین درخصوص توافق هسته‌ای با ایران و مذاکرات هسته‌ای گفت: وضعیت بازگرداندن توافق هسته‌ای با ایران در حال سکون است، اما پسرفتی نیز رخ نداده است.

معاون وزیر از تلاش‌ها برای تشکیل «دادگاهی درباره اقدامات روسیه در اوکراین» انتقاد کرد که آن را غیرقانونی می‌دانست و هیچ تأثیری بر روسیه نخواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید