تاکید بر حل مشکلات اقتصادی؛ تنها دستاوردی که جلسات هفتگی سران قوا برای مردم دارد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ۱۵:۲۴
    کد خبر :865696

سران قوا بر اساس یک سنت حسنه و به صورت هفتگی در کنار هم جمع می شوند و در مورد مشکلات اصلی کشور به ویژه در حوزه اقتصادی تبادل نظر می کنند؛ اتفاق مبارکی که البته گویا به خروجی های رضایت بخشی منتج نمی شود.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- با پایان دوران ریاست جمهوری حسن روحانی و حواشی قابل تأملی که او بابت حضور در جلسات مشترک با سران قوا به راه می انداخت، حالا و از قرار معلوم جلسات هفتگی روسای سه قوه بدون هیچ مشکلی شنبه هر هفته برگزار می شود.

بر اساس بررسی های بیشتر میزبان این جلسات هفتگی به صورت دوره ای تعیین می شود و سید ابراهیم رئیسی- رئیس جمهور، محسنی اژه ای- رئیس قوه قضائیه و محمدباقر قالیباف- رئیس مجلس شورای اسلامی برای همفکری و تبادل نظر گردهم جمع می شوند.

همسویی این سه شخصیت سیاسی کشور به لحاظ گفتمانی و نیز همسویی آنها با گفتمان های کلان حاکمیتی این امید را در شهروندان ایجاد کرده است که از دل جلسات مشترک سران قوا دستاوردها و تصمیم گیری های مهمی خارج شود که در نهایت به بهبود کیفیت معیشت و رفاه شهروندان کمک کند.

با اینکه به نظر می رسد می توان با کمی تغییر و تحول در متن مذاکرات و نیز فرایند استخراج نتایج جلسات، روندها را به گونه ای تنظیم کرد که از دل این نشست ها خروجی های مهم و مفیدی بیرون بیاید، اما بررسی ها چنین چیزی را نشان نمی دهد.

بررسی جلسات گذشته حداقل بر اساس آنچه که در رسانه های رسمی منتشر می شود، بیانگر این است که سران قوا به صورت هفتگی تنها در مورد مشکلات ملی تبادل نظر می کنند و تنها بر حل مشکلات به ویژه در حوزه اقتصاد تأکید دارند.

 

تأکید و تبادل نظرهایی که می دانیم نمی تواند به خودی خود منجر به حل مشکلات کلیدی کشور شود و اگر قرار است تنها خروجی جلسات هفتگی همین تأکید بر حل مشکلات باشد، اساساً برگزاری چنین نشست های مهمی ضرورت پیدا نمی کند.

امید اینکه در آینده نزدیک شاهد باشیم از دلیل نشست های مشترک سران قوا با یکدیگر تصمیم های مهم و کلیدی استخراج شود که در نهایت اثر خود را در بهبود کیفیت زندگی و معیشت مردم و بالا بردن سطح رفاه آن بگذارد؛ موضوع مهمی که همچنین می تواند منجر به افزایش امید و رضایت شهروندان نسبت به حاکمیت شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید