انواع گواهینامه رانندگی در ایران و جواب سوالات مهم در مورد گواهینامه

    کد خبر :872058

 

همه افراد برای اینکه بتوانید در سطح شهر به رانندگی وسایل نقلیه‌ای مانند موتور، مینی بوس، اتوبوس، تاکسی و غیره بپردازند، ابتدا باید نسبت به اخذ گواهینامه رانندگی اقدام کنند، زیرا رانندگی بدون گواهینامه از لحاظ قانونی جرم است و با افرادی که خلاف قانون عمل کنند، برخورد می‌شود.

برای گرفتن گواهینامه باید در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی شرکت کنید و بعد از قبولی در آزمون‌ها آن را از پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت نمایید. برای قبولی در آزمون آیین‌ نامه باید سوالات آیین نامه ۱۴۰۰باجواب را با دقت مطالعه نمایید. در این مقاله قصد داریم درباره انواع گواهینامه، تاثیر مطالعه سوالات آیین نامه ۱۴۰۰باجواب در قبولی آزمون آئین نامه و مراحلی که یک فرد برای گرفتن گواهینامه رانندگی طی می‌کند، صحبت کنیم

آشنایی با انواع گواهینامه رانندگی

گواهینامه پایه یک برای رانندگی با خودروی مسافرتی دارای ظرفیت بیشتر از 26 نفر و خودروی باربری بیشتر از 6 تن صادر می‌شود‌‌‌. واجدین شرایط سنی برای این گواهینامه حداقل دارای 25 سال سن هستند و دو سال از زمان گرفتن  گواهینامه پایه دو آن‌ها گذشته است.

گواهینامه پایه دو برای رانندگی با خودروهایی که حداقل 6 تن ظرفیت دارند، صادر می‌شود. خودروهای مسافربری نیز نباید بیشتر از 26 نفر باشند. شرایطی سنی برای این گواهینامه حداقل 23 سال می‌باشد و از صدور گواهینامه پایه سه نیز باید دوسال بگذرد.

گواهینامه پایه سه برای رانندگی با خودروهای سواری با ظرفیت حداکثر نه نفر و وانت‌بارهای حداقل سه و نیم تن صادر می‌گردد. برای گرفتن گواهینامه پایه سه متقاضی حداقل باید 18 ساله باشد و پس از خواندن سوالات آیین نامه ۱۴۰۰باجواب در آزمون آیین‌نامه قبول شود و آزمون شهری را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد.

مراحل دریافت گواهینامه پایه سه

برای دریافت گواهینامه پایه سه به عنوان اولین مرحله برای گرفتن گواهینامه‌های دو و یک باید 18 سال متقاضی تمام شده باشد. از لحاظ جسمی، روحی و روانی در سلامت کامل به سر ببرد و دوره‌های آموزش تئوری و عملی را با موفقیت پشت سر بگذارد و در نهایت با قبولی در آزمون‌های آیین ‌نامه با مطالعه سوالات آیین نامه ۱۴۰۰باجواب و آزمون عملی شهری گواهینامه خود را دریافت کند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آموزشگاه‌های رانندگی عبارتند از: اصل شناسنامه به همراه کپی از اولین صفحه و کپی از صفحه توضیحات، اصل کارت ملی هوشمند به همراه کپی از پشت و روی کارت، ارائه شناسنامه جدید برای افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند، 6 قطعه عکس جدید سه در چهار تمام رخ با زمینه روشن و کیفیت بالا بدون داشتن کراوات و کلاه، بدون عینک و خانم‌ها با رعایت کامل حجاب، ارائه کدپستی محل سکونت، ارائه کارت پایان خدمت برای آقایان یا برگه کامپیوتری اعزام به خدمت، گواهی اشتغال به تحصیل با تاییدیه.

برای گذراندن کلاس‌های آئین‌نامه در هشت جلسه دو ساعتی و کلاس‌های عملی در دوازده جلسه دو ساعتی باید در نزدیکترین آموزشگاه رانندگی محل زندگی خود ثبت نام کنید. سپس آزمون سلامت و معاینات چشم پزشکی را پشت سر بگذارید. از بین سوالات آیین‌نامه باید از تعداد سی سوال 26 سوال را درست جواب دهید. برای موفقیت در این آزمون باید از قبل سوالات آیین نامه ۱۴۰۰باجواب مطالعه شود. امروزه اکثر افراد به جای خواندن کتاب آموزشی از سوالات آیین نامه ۱۴۰۰باجواب استفاده می‌کنند. بعد از اینکه آزمون آئین‌نامه با موفقیت سپری شد، باید در آزمون عملی شرکت کنید. بعد از قبولی در آزمون عملی و پرداخت هزینه‌های پست مدارک پرونده شما برای ارسال به راهنمایی و رانندگی ارسال خواهد شد. تا بعد از چند روز گواهینامه به آدرس شما ارسال شود. افرادی که برای اولین بار اقدام به دریافت گواهینامه می‌کنند تا سه ماه اجازه ندارند که تنهایی اقدام به رانندگی کنند. در سال اول از ساعت دوازده شب تا پنج صبح  و در معابر برون شهری مجاز به رانندگی نیستند. اعتبار گواهینامه‌های‌ رانندگی پایه سه ده سال است.

سوالات متدوال درباره گواهینامه رانندگی

♦ گواهینامه‌های رانندگی ایران در کدام کشورها معتبر هستند؟

♦ گواهینامه‌های رانندگی ایران در بسیاری از کشورها مانند ترکیه، آلمان، سوئیس، اسپانیا، سوریه، فرانسه، یونان و غیره دارای اعتبار است.

♦ برای اعلام مفقودی گواهینامه چه باید کرد؟

♦ برای اعلام مفقودی گواهینامه باید به نزدیک‌ترین پلیس +10 مراجعه کنید و برای دریافت گواهینامه المثنی درخواست بدهید.

♦ اعتبار گواهینامه‌های رانندگی در ایران چند سال است؟‌

♦ مدت اعتبار گواهینامه‌های رانندگی در ایران ده سال است و بعد از ده سال با احراز سلامت جسم و روان به مدت ده سال دیگر تمدید می‌شود. برای افراد بالای هفتاد سال اعتبار گواهینامه‌ هر پنج سال یکبار تمدید می‌شود.

♦ دانلود نمونه سوالات آیین نامه با جواب چقدر مفید است؟‌

♦ دانلود نمونه سوالات آیین نامه ۱۴۰۰باجواب کمک بسیار زیادی به متقاضیان دریافت گواهینامه و قبولی آن‌ها در آزمون آیین نامه می‌کند.

خرید نمونه سوالات آیین نامه ۱۴۰۰باجواب از سایت درایوینگ

برای خرید نمونه سوالات آیین نامه ۱۴۰۰باجواب می‌توانید به سایت درایوینگ با آدرس اینترنتی https://www.driveing.ir مراجعه کنید. این سایت به عنوان مرجع اصلی سوالات آیین نامه شناخته می‌شود و خدماتی مانند آزمون‌های آنلاین و شبیه‌سازی شده را به طور رایگان به متقاضیان ارائه می‌دهد. متقاضیان می‌توانند بعد از خرید و مطالعه سوالات آیین نامه با شرکت در آزمون‌های آنلاین و رایگان سایت میزان معلومات خود را محک بزنند. فایل‌هایی که بعد از خرید سوالات دریافت می‌شود شامل 600 سوال آیین نامه به همراه نکات لازم، عکس تابلوهای رانندگی و سوالات تابلوها می‌باشد. نکات مهم برای قبولی در آزمون عملی شهری و سوالات مربوط به گواهینامه موتور نیز به عنوان فایل‌های هدیه ارائه می‌شود. با خرید سوالات و شرکت در آزمون‌های آزمایشی آیین نامه در سایت درایوینگ به شما قول می‌دهیم که در این آزمون به موفقیت  می‌رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید