آشنایی با ویتامین و اعضای خانواده آن

    کد خبر :980275
ویتامین

ویتامین را باید نیاز ضروری بدن دانست. بی‌شک اگر در بدن ویتامینی وجود نداشته باشد، قطعا سلامتی هم با مشکلاتی رو به رو خواهد شد و نیاز است تا ویتامین بدن را تامین کرد.

بازتاب-به نوعی ویتامین‌ها گروهی از ترکیبات شیمیایی بوده که برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند. بدن قادر به ساختن بسیاری از این ویتامین‌ها نیست و باید از طریق مواد غذایی تامین شود. از این رو تصمیم داریم برخی از ویتامین‌ها را معرفی کنیم تا اگر کمبودی در بدن خود احساس کردید، متوجه باشید کدام ویتامین شما کم است.

ویتامین A

 کمک به ارتقای دید شبانه و سلامت پوست، موها، استخوان‌ها، دندان‌ها، بافت‌های نرم و سیستم ایمنی بدن. بنابراین با وجود ویتامین A نه تنها چشم‌ها سلامت خود را حفظ می‌کنند بلکه پوست و مو خوبی هم خواهید داشت. در سوی دیگر دندان و استخوان نیز استحکام خود را حفظ خواهد کرد. سیستم ایمنی بدن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ویتامین

ویتامین C

این ویتامین کمک می‌کند تا سلامت اعصاب، پوست، مو، عضلات، مفاصل و سیستم ایمنی بدن تامین شود. بنابراین باید آن را ویتامینی بسیار مهم در بدن دانست که با مصرف آن نیاز اساسی برطرف خواهد شد. کمبود ویتامین C می‌تواند منجر به بیماری‌های پوستی و غیرپوستی خطرناکی شود.

 

ویتامین D

یکی دیگر از ویتامین‌های مهمی که بدن به آن نیاز دارد، D است. این ویتامین موجب کمک به جذب کلسیم و فسفر توسط استخوان و دندان‌ها شده و در سلامتی سلول نقش موثری دارد. بنابراین تامین نیاز ویتامین D بسیار اهمیت داشته که برخی‌ها با مصرف قرص ویتامین D آن را تامین می‌کنند.

ویتامین E

ویتامین E دیگر ویتامینی است که همانند گونه‌های بالا موجب حفظ سلامت پوست می‌شود. همچنین برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی از آن استفاده می‌شود. بنابراین اهمیت دارد تا این ویتامین بدن برای حفظ سلامتی تامین شود.

ویتامین

ویتامین  K

این ویتامین نیز مانند E در جذب کلسیم به استخوان و دندان کمک فراوانی می‌کند. همچنین برای سلامت عروق هم شناخته شده است. بنابراین اگر بخواهیم به یک ویتامین شبیه E اشاره کنیم، آن چیزی نیست جز ویتامین کا.

ویتامین B1

ویتامین B1 به عنوان تیامین شناخته می‌شود. این ویتامین کمک کرده تا غذا به انرژی تبدیل شود و در حفظ سلامت اعصاب نقش موثری دارد. در سوی دیگر سطح انرژی بدن را ارتقا می‌بخشد. بنابراین کمک اصلی این ویتامین افزایش انرژی بدن است.

ویتامین B2

دیگر ویتامینی که باید به آن اشاره کنیم، B2 بوده و به عنوان ریبوفلاوین شناخته می‌شود. این گونه موجب افزایش سلامت چشم و پوست می‌شود. همچنین در تبدیل غذا به انرژی نقش بسزایی ایفا می‌کند. بنابراین باید آن را یک ویتامین موثر دانست.

ویتامین B3

دیگر ویتامین این لیست B3 یا نیاسین نام دارد. این گونه موجب تبدیل غذا به انرژی شده و سلامت پوست را دربرمی‌گیرد. همچنین سلامت اعصاب و سیستم گوارشی را دربرمی‌گیرد. بنابراین یک ویتامین مفید برای بدن به حساب می‌آید که باید به مصرف غذاهای دارای این ویتامین پرداخت.

ویتامین B6

این نوع ویتامین به عنوان پیریدوکسین شناخته می‌شود. ویتامینی که موجب تولید هورمن شده و سلامت پوست در کنار حفظ سلامت اعصاب را به دنبال خواهد داشت. بنابراین اگر به دنبال حفظ سلامت روحی خود هستید، قطعا این ویتامین می‌تواند جذاب باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید