۳ کشور اروپایی نسبت به برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کردند

    کد خبر :514223
برنامه موشکی ایران

سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل مدعی شدند که برنامه موشکی ایران سبب بروز تنش در خاورمیانه است.

به گزارش بازتاب به نقل از رادیو آلمان، نمایندگان کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس در سازمان ملل در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به تولید و راه‌اندازی موشک‌های بالستیک از سوی ایران مدعی شدند که این امر سبب بروز تنش و ناآرامی در منطقه خاورمیانه می‌شود.

نمایندگان کشورهای اروپایی در نامه خود ادعا کرده اند که فعالیت‌های ایران در راستای تولید موشک‌های بالستیک با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ میلادی مغایرت دارد. در قطعنامه مذکور از ایران خواسته شده تا فعالیت‌های خود در زمینه تولید موشک که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای باشد را متوقف کند.

نمایندگان این سه کشور اروپایی همچنین مدعی شدند که ایران به عنوان نقض کننده قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل باید از ادامه فعالیت‌های موشکی خود دست بردارد.

سه کشور اروپایی از دبیر کل سازمان ملل خواسته اند در گزارش آتی خود به ارائه توضیحات کامل درباره فعالیت‌های ایران در زمینه تولید موشک‌های بالستیک بپردازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید