۲ کلیسای کاتولیک در کانادا طعمه حریق شد

    کد خبر :822551
۲ کلیسای کاتولیک در کانادا طعمه حریق شد

همزمان با کشف دو گور جمعی کودکان بومی در کانادا، دو کلیسای کاتولیک در این کشور طعمه حریق شدند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «تی‌آرتی»، آتش‌سوزی در این دو کلیسا چند روز پس از آن رخ می‌دهد که حدود هزار گور مربوط به کودکان بومی کانادا در مجاورت دو مدرسه شبانه‌روزی وابسته به کلیسای کاتولیک پیدا شدند.

به گفته پلیس فدرال کانادا، کلسیاهای سنت‌آن و چاپکا، روز جمعه به وقت محلی و در فاصله کمتر از یک ساعت دچار آتش‌سوزی شده و «هردوی آن‌ها تخریب شدند».

پلیس کانادا افزود: «این دو آتش‌سوزی مشکوک بوده و مقامات درباره تحقیق درباره ارتباط آتش گرفتن این دو کلیسا و دو کلیسای دیگر هستندکه هفته گذشته طعمه حریق شدند.

دوشنبه هفته گذشته دو کلیسا در مناطق «پنتیکتون» و «اولیویر» کانادا در فاصله حدود پنجاه کیلومتری کلیساهای سنت آن و چاپکا، در آتش سوختند و تحقیقات درباره علت آن همچنان ادامه دارد.

این آتش‌سوزی‌ها با کشف دو گور جمعی بزرگ در کانادا همزمان شده است که در یکی از آن‌ها ۲۱۵ و در دیگری ۷۵۱ قبر متعلق به کودکان بومی یافت شد.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا در اولین واکنش خود به این فجایع، در صفحه توییتری خود نوشت: «این یادآوری دردناک از فصل تاریک و شرم‌آور از تاریخ کشور ما است».

ترودو روز جمعه گفت: «این یک سیاست دولتی وحشتناک بود که برای چندین و چند دهه واقعیت کانادا بود و کانادایی‌ها امروز از نحوه رفتار کشورمان شرمسار و هراسانند. این سیاستی بود که کودکان را از خانه‌هایشان، اجتماعاتشان، فرهنگشان و زبانشان محروم کرد و همگون‌سازی فرهنگی را به اجبار به آنها تحمیل کرد».

به گزارش دانشجو، ترودو در ادامه بیان داشت: «من مستقیماََ با پاپ فرانسیس صحبت کرده تا او را درباره این موضوع تحت فشار بگذارم که نه تنها عذرخواهی وی ضروری است بلکه باید در خاک کانادا از بومیان کانادایی عذرخواهی کند».

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر کانادا همچنین افزود: «من می‌دانم که سران کلیسای کاتولیک در حال بررسی اوضاع و تعامل فعالانه درباره گام‌های بعدی است که باید برداشته شوند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید