۱۵۷۰ ؛ خط اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان

    کد خبر :852289
۱۵۷۰ ؛ خط اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته بهداشت روان در سال ۱۴۰۰ با صدرو پیامی بر تلاش گسترده جهت حفظ و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان، به ویژه در دوران کرونا، تأکید و اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش، با آگاهی از خطر آسیب‌پذیری کودکان و نوجوانان در شرایط کرونا، برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و پیشگیرانه به دانش‌آموزان تلاش می کند.

علیرضا کاظمی در آستانه «هفته بهداشت روان» ( ۱۸ تا ۲۴ مهرماه) پیامی را به همین مناسبت صادر و بر تلاش گسترده جهت حفظ و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان، به ویژه در دوران کرونا، تأکید کرد.

در متن پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش آمده است: بهداشت روان، یکی از مؤلفه‌های مهم در کیفیت زندگی است که حفظ و تقویت آن می‌تواند زمینه‌ساز رشد فردی و اجتماعی، رضایت از زندگی، امید به آینده و محافظت در برابر انواع عوامل مخاطره آمیز در زندگی باشد.

عوامل مختلفی، بهداشت روان را در دنیای معاصر، مورد مخاطره و تهدید قرار داده‌اند که طیف گسترده‌ای از اختلال‌ها و بیماری‌ها و در نتیجه، تضعیف شاخص‌های کیفیت زندگی را به دنبال دارند.

در بین این مخاطرات، اپیدمی کرونا موجب تشدید عوامل مخاطره‌آمیز بهداشت روان شد و تبعات آن، از جمله سوگ از دست دادن عزیزان و نیز استرس‌های ناشی از بیماری و ابتلا به آن، موجب فشار گسترده‌ای به کیفیت زندگی بشر گردید.

در این بین، کودکان و نوجوانان، بیشتر از هر زمان دیگری، متأثر از این عوامل مخاطره‌آمیز هستند و لازم است با راهکارهای مختلف، ضمن کاهش و کنترل عوامل مخاطره آمیز، نسبت به محافظت و نیز ارتقای تاب‌آوری ایشان در برابر عوامل مخاطره‌آمیز بهداشت روان، کوشش کرد.

وزارت آموزش و پرورش، با آگاهی از خطر آسیب‌پذیری کودکان و نوجوانان در شرایط کرونا، همه اهتمام خود را برای ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای و پیشگیرانه و نیز ظرفیت‌سازی برای فرصت برابر و عادلانه برای دسترسی دانش‌آموزان به این خدمات، با هدف اطمینان از بهداشت روان و مواجهه مؤثر ایشان با عوامل مخاطره‌آمیز در دوران کرونا، به کار بسته است.

تماس گسترده و روزانه مشاوران مدارس با دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان، ارائه خدمات ضروری مشاوره و مددکاری اجتماعی، راه اندازی خط ملی نماد به شماره ۱۵۷۰، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیرانه و خودمراقبتی، انتشار پوسترهای آموزشی ترویجی، شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و ارائه خدمات مورد نیاز به ایشان، بخشی از خدمات آموزش و پرورش برای حفظ و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان و محافظت از ایشان در برابر مخاطرات روانی اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، در پایان این پیام نیز آمده است: اکنون در آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن تشکر و قدردانی از جامعه بزرگ فرهنگیان و نیز خانواده‌های عزیز برای کوشش و تلاش گسترده جهت حفظ و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان، بویژه در دوران کرونا،امید است در آینده نیز همچنان با کمک یکدیگر بتوانیم گام های بلندتری برای ارتقای شاخص‌های بهداشت روان دانش‌آموزان برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید