کودک‌آزاری؛ رتبه اول تماس با اورژانس اجتماعی

    کد خبر :819580
کودک‌آزاری؛ رتبه اول تماس با اورژانس اجتماعی

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودک آزاری و همسر آزاری در صدر علل تماس مردم با اورژانس اجتماعی است.

آمنه سماوات در این باره گفت: دلیل کودک آزاری تنها ناشی از آسیب‌های اجتماعی نیست بلکه گاه به دلیل عدم آگاهی یا نبود مهارت در فرزند پروری رخ می‌دهد.

وی با اشاره به خط تماس ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، گفت: بیشترین تماس مردم با اورژانس اجتماعی در رتبه اول به دلیل کودک آزادی و در رتبه دوم به علت همسر آزاری است.
به گفته سماوات ، بر اساس آمار موجود در چند سال اخیر شاهد افزایش خدمات اورژانس اجتماعی هستیم که دلیل اصلی آن ، شناخته شدن خط ۱۲۳ و اورژانش اجتماعی به عنوان نهاد حمایت کننده و اعتماد جامعه به حمایت کنندگی این نهاد است و بخشی دیگر نیز به دلیل آسیب نو پدید فضای مجازی و اینترنت و ماهواره است.

سماوات ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی زنجیره وار هستند و با افزایش یک آسیب اجتماعی، آسیب‌های دیگر نیز افزایش می‌یابد. مثلا با افزایش اعتیاد و مشکلات اقتصادی و معیشتی و…، طلاق نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: شناسایی آسیب‌های اجتماعی براساس پژوهش‌ها و آمارها و آموزش مهارت‌های مرتبط با پیشگیری، می‌تواند نقش کمک کننده‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد. عوامل آسیب‌های اجتماعی بسیار زیاد است و در بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی باید عوامل زیستی، روانی، محیطی که تاثیر گذارند مورد بررسی قرار گیرد و علت به وجود آمدن یک آسیب اجتماعی مشخص شود تا بتوان راه درمان متناسب را انتخاب کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید