۱۱ خوراکی موثر در پیشگیری از سردرد

    کد خبر :1021333
۱۱ خوراکی موثر در پیشگیری از سردرد

بسیاری از مردم برای فرار از درد سر درد به قرص‌های مسکن پناه می‌برند. اما دانستن اینکه هرچه می‌خورید می‌تواند یا باعث پیشگیری از سردرد یا باعث تشدید آن شود، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

غذاهایی که خاصیت ضد تورمی دارند می‌توانند به تسکین سردرد کمک کنند.

در این مطلب به نقل از «تایمز آف ایندیا» به تعدادی از خوراکی‌ها می‌پردازیم که می‌توانند به طور طبیعی در علاج سردرد موثر باشند.

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد تورمی است و می‌تواند علائم سردرد را تسکین دهد. شما برای کاهش یا برطرف کردن سردرد می‌توانید زنجبیل را به صورت چای یا به صورت خام بخورید.

غذاهای غنی از منیزیم

منیزیم به عنوان ماده پیشگیری کننده از سر درد شناخته می‌شود. از غذاهای مملو از منیزیم می‌توان به آجیل‌ها (به ویژه بادام‌ها)، دانه‌ها، سبزیجات و غلات کامل اشاره کرد.

موز

موز یک منبع غنی از منیزیم و پتاسیم است که می‌تواند به شل شدن رگ‌های خونی و به طور بالقوه به تسکین سردرد کمک کند.

قهوه

قهوه می‌تواند با انقباض رگ‌های خونی، افرادی که دارای سردردهای تنشی هستند را تسکین دهد. با این حال توصیه می‌شود که قهوه به اعتدال مصرف شود، مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند باعث بازگشت دوباره سردردها شود.

چای نعنای تند (فلفلی)

چای نعنای تند می‌تواند تاثیر آرام بخش داشته باشد و به استراحت عضلات کمک کند و به طور ویژه درد ناشی از سردردهای تنشی را کاهش دهد.

شکلات سیاه(تلخ)

شکلات سیاه هم دارای منیزیم است و در صورت مصرف متعادل می‌تواند باعث شل شدن رگ‌های خونی شود. در زمان خرید، شکلات دارای درصد بالای کاکائو را نتخاب کنید و آن را در اندازه‌های کوچک مصرف کنید.

سبزیجات

اسفناج، کلم پیچ و سایر سبزیجات منابع خوبی از منیزیم هستند و می‌توانند باعث پیشگیری از سردرد شوند.

غلات کامل

مواد غذایی مانند برنج قهوه‌ای و جوی دو سر، به کندی انرژی آزاد می‌کنند و می‌توانند به ثبات سطوح قند خون کمک کند. این مواد غذایی می‌توانند به طور ویژه در پیشگیری سردردهای ناشی از افت فشار قند خون موثر هستند.

سالمون و ماهی‌های چرب

سالمون ازجمله ماهی‌های غنی از اسیدهای امگا ۳ است که دارای خاصیت ضد تورم است و می‌تواند از تکرار سردرد پیشگیری کند.

چای‌های گیاهی

چای بابونه و چای استقدوس برای خواص آرام بخش و تسکین دهنده خود شناخته شده هستند و می‌توانند در کاهش سردردهای مرتبط با استرس موثر باشند.

مرکبات

پرتقال‌ها، لیموها و لیمو ترش‌ها منابع غنی از ویتامین C هستند که می‌تواند به کاهش تورم کمک کند و در نتیجه به طور بالقوه سردرد را تسکین دهد.

همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید