یک تمرین تنفسی ساده برای تقویت ریه‌ها

    کد خبر :1035992
تمرین تنفسی ساده تقویت ریه‌

تقویت ریه‌ها خصوصاً با بالارفتن سن اهمیت زیادی دارد، زیرا ظرفیت ریه‌ها به‌تدریج کم می‌شود. تنفس سطحی به ریه‌ها اجازه نمی‌دهد با تمام ظرفیت خود باز شوند. به‌مرورزمان، تنفستان کمتر مؤثر شده و ممکن است اکسیژن کافی به بدنتان نرسد.

بایستید و از زانو کمی خم شوید و دست‌ها را طرفین خود نگه دارید.یک دم معمولی بگیرید و سپس تمام هوا را از ریه‌ها بیرون بدهید و هم‌زمان از کمر تا جایی که می‌توانید خم شوید.درحالی‌که دوباره بلند می‌شوید دم بگیرید، دست‌ها را بالای سرتان ببرید و بکشید.نفسی را که گرفته‌اید ۲۰ ثانیه نگه دارید، سپس دوباره هم‌زمان با خم‌کردن کمر پایین بیایید و بازدم کامل انجام بدهید. این تمرین را سه بار دیگر هم انجام دهید.

همچنین می‌توانید با تنفس دیافراگمی، ریه‌ها را تقویت کنید. تنفس دیافراگمی به بدنتان یاد می‌دهد به‌جای اینکه سینه را برای تنفس به کار بگیرد از دیافراگم استفاده کند.

بنشینید یا به پشت دراز بکشید، دست‌ها را روی شکم بگذارید. با بینی و دهان بسته نفس بگیرید، احساس کنید که هنگام دم‌گرفتن، شکمتان بالا می‌آید و دیافراگمتان به اندام‌های داخلی‌تان فشار وارد می‌کند. برای بازدم لب‌ها را به هم بفشارید، مثل اینکه بادکنکی را باد می‌کنید. ۵ تا ۱۰ دقیقه روی عمیق کردن تنفس و منبسط و منقبض شدن شکمتان تمرکز کنید.

تبیان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید