یونیسف: می‌توان جلوی مرگ ۸۰ درصد نوزادان را گرفت

    کد خبر :189863

جمعیت کره زمین به شدت افزایش می‌یابد و یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) تخمین می‌زند در نخستین روز سال جدید میلادی (۲۰۱۸) در سراسر جهان ۳۹۰ هزار نوزاد به دنیا آمده‌اند که بسیاری از آنها پیش از نخستین سال زندگی می‌میرند.

به گزارش ایسنا، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، اعلام کرده است که بیش از نیمی از ۳۹۰ هزار نوزاد به دنیا آمده در نخستین روز سال جاری میلادی (۲۰۱۸) در ۹ کشور جهان زاده می‌شوند. بیشتر این کشورها کشورهایی توسعه نیافته‌اند.

این ۹ کشور به ترتیب هند با ۰۷۰/ ۶۹ نوزاد، چین (۷۶۰/ ۴۴)، نیجریه (۲۱۰/ ۲۰)، پاکستان (۹۱۰/ ۱۴)، اندونزی (۳۷۰/ ۱۳)، آمریکا (۲۸۰/ ۱۱)، جمهوری دمکراتیک کنگو (۴۰۰/ ۹)، اتیوپی (۰۲۰/ ۹) و بنگلادش با ۳۷۰/ ۸ نوزاد هستند.

تخمین‌های صندوق کودکان سازمان ملل متحد در ارتباط با نوزادانِ به دنیا آمده در نخستین روز سال جدید میلادی، بر اساس مدارک موجود در سازمان ملل متحد است.

در گزارش یونیسف آمده است: بسیاری از این نوزادان نمی‌توانند بیش از چند روز به زندگی خود ادامه دهند. این گزارش با رجوع به آمار سال ۲۰۱۶ سازمان ملل متحد اعلام کرده که در این سال هر روز دو هزار و ۶۰۰ نوزاد نتوانسته‌اند بیش از ۲۴ ساعت زندگی کنند.

یونیسف در ادامه‌ی گزارش خود در ارتباط با مرگ کودکان در زمان زایمان و پس از آن به آمار سازمان ملل متحد در این باره اشاره می‌کند و می‌نویسد: در سال ۲۰۱۶ برای دو میلیون کودک شانس زندگی بیش از یک هفته وجود نداشته است.

برمبنای آمار یونیسف در مجموع در سال ۲۰۱۶ میلادی در سراسر جهان دو میلیون و ۶۰۰ هزار کودک پیش از رسیدن به نخستین سال زندگی خود درگذشته‌اند.

یونیسف در گزارش خود سپس به این نکته می‌پردازد که می‌شد ۸۰ درصد این کودکان را از مرگ نجات داد، زیرا آنها به علت‌های اجتناب‌پذیری چون زایمان زودرس، عوارض زایمان و عفونت‌هایی چون مسمومیت خون یا ذات‌الریه می‌میرند.

به گزارش دویچه‌وله، استفان پترسون، کارشناس بهداشت یونیسف می‌گوید هدف این سازمان در آینده فقط زنده نگه داشتن کودکان در جریان زایمان نیست، بلکه این سازمان از همه کشورهای جهان می‌خواهد که در مبارزه جهانی برای نجات کودکان سهیم شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید