عوارض جدی شیر سرد برای نوزادان

    کد خبر :944003
عوارض جدی شیر سرد برای نوزادان

دادن شیر سرد به نوزادان می تواند باعث ناراحتی معده آن ها شود ولی با چند ترفند کوتاه می توانید فرزند خود را آرام کنید.

اگر به نوزادان و کودکان توجه کنید متوجه می شوید معده آنها هنگام خوردن شیر سرد واکنش هایی نشان می دهد، اما شاید تا به حال مادری و نگهداری از کودک را تجربه نکرده اید و اطلاعاتی در این زمینه ندارید به همین دلیل در این بخش برایتان شرح می دهیم که شیر سرد از مهم ترین علل ناراحتی معده در نوزادان است.

شیر گرم یا سرد؟ کدام یک را به بچه خود می دهید؟

اگر نوزاد از شیر خشک تغذیه کند یا شیر سینه و یا ترکیبی از هر دو کدام را انتخاب می کنید.

شیر گرم:

برخی بر این باوراند که دادن شیر گرم به نوزاد مانند دمای شیر مادر است و بنابراین برای او می تواند خوشایند، تسلی بخش باشد و همین می تواند موجب هضم بهتر او شود.

شیر سرد یا معتدل:

دسته ی دیگری از والدین هستند که ترجیج می دهند برای راحتی خود شیر سرد به نوزاد خود بدهند زیرا می گویند گرم کردن شیر در نیمه شب کار سختی است و نوزاد به خوردن شیر گرم عادت می کند.

برخی مادرها از شیر خوردن کودکان خود گلایه می کنند و از این موضوع ناراحت هستند که به محض نوشیدن شیر نوزاد دچار ناراحتی می شود. یکی از اصلی ترین دلیل آن خوردن نوشیدنی های سرد بخصوص شیر است چون با کاهش انرژی معده مانع هضم می شود.

بهتر است بگوییم چاره ی این نگرانی به دست مادران است. زیرا وقتی مادرها شیر سرد را از یخچال بیرون می آوردند و نوزاد آن را می نوشد مقدار زیادی شیر وارد معده او می شود و قبل از آن که توسط معده جذب و هضم شود بخش زیادی از انرژی آن از دست می رود بنابراین انرژی کمی برای هضم و جذب باقی می ماند.

رفع دل درد

یکی از بهترین روش هایی که مادرها می توانند در چنین مواقعی برای بهبود عملکرد اندام های داخلی بدن وتقویت انرژی های کودک انجام دهند ماساژ نقاط رفلکسولوژی در کف دست و پای کودک است.

هریک از نقاط کف دست و پای کودک به یکی از اندام های داخلی بدن ارتباط دارد که ماساژ نقش بسیار زیادی در تقویت انرژی آن عضو و و تقویت آن به کمک مریدین های مربوط به هر عضو دارد.

به عنوان مثال نقطه معده روی دست کودک زیر انگشت شست و نزدیک به مچ دست است که می توان آن را با کمک ماساژ فشاری تحریک کرد بنابراین برای بهبود عملکرد اندام های دیگر بدن نوزاد مثل مثانه، شش ها و روده ها می توانید با یک مشاوره متخصص طب سوزنی یا طب چینی مشورت کنید.

منبع: نمناک

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید