گلکسی M53 سامسونگ با دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی شد

    کد خبر :900186

سامسونگ از گوشی گلکسی M53 با قابلیت 5G رونمایی کرد. این گوشی اولین گوشی سری گلکسی M با یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و دومین گوشی میان‌رده سامسونگ با یک دوربین قدرتمند است.

«بازتاب»گلکسی M53 برخلاف نامش بسیار شبیه به گلکسی A73 است تا گلکسی A53. این گوشی از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و دوربین‌های پشت آن علاوه بر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی شامل دو دوربین ماکرو و عمقی ۲ مگاپیکسلی می‌شوند.

دوربین سلفی آن نیز یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی است. این دوربین‌ها قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را دارند‌.نکته دیگر در مورد گلکسی M53 این است که ما با اولین گوشی میان‌رده سامسونگ با تراشه دایمنسیتی ۹۰۰ هستیم. این تراشه عملکردی در حد پردازنده‌های اگزینوس ۱۲۸۰ و اسنپ‌دراگون 765G دارد و با فناوری ۶ نانومتری TSMC ساخته شده است.

هسته‌های این تراشه شامل دو هسته Cortex-A78 و شش هسته Cortex-A55 می‌شوند که در کنار یک پردازنده گرافیکی چهارهسته‌ای Mali-G68 MC4 بکار گرفته شده‌اند.نسل سوم پردازنده هوش مصنوعی مدیاتک و اتصالات وای‌فای 6 و بلوتوث 5.2 از سایر مشخصات این تراشه هستند. یک ویژگی خاص این تراشه پشتیبانی از Dual 5G است. به این ترتیب گوشی می‌تواند به‌صورت همزمان روی دو شبکه 5G مجزا فعالیت کند.

حافظه رم و داخلی این گوشی سامسونگ نیز به‌ترتیب ۶ و ۱۲۸ گیگابایت است که حافظه داخلی با استفاده از کارت microSD قابل‌افزایش تا ۱ ترابایت است. سایر مشخصات گلکسی M53 شامل پشتیبانی از اتصال sub-6GHz 5G، سیم‌کارت دوگانه، GPS، وای‌فای ۵.۰، بلوتوث ۵.۲، یک درگاه USB-C و حسگر اثرانگشت کناری می‌شوند. ضمناً انرژی این گوشی را یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۲۵ وات تامین می‌کند.

بنابر اعلام سامسونگ گوشی گلکسی ام 53 در سه رنگ آبی، قهوه‌ای و سبز عرضه خواهد شد و در بخش نرم‌افزار سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را در کنار پوسته One UI 4.1 اجرا می‌کند.سامسونگ هنوز قیمت و زمان عرضه گلکسی M53 اعلام نکرده است ولی انتظار می‌رود این گوشی به‌زودی در کشورهای آسیایی و اروپا عرضه بشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید