گسترش آتش سوزی جنگل‌های اندیمشک

    کد خبر :44474

فرماندار اندیمشک گفت: پیگیری‌های لازم برای مهار حریق آتش سوزی‌های جنگل‌های الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک، انجام شده است.

پیمان جهانگیری اظهار داشت: تاکنون چندین جلسه اضطراری ستاد بحران اندیمشک به جهت بررسی خدمات و تأمین نیازهای مهار آتش سوزی جنگل‌های الوار گرمسیری شهرستان، تشکیل شده است و روند عملیات مهار آتش سوزی‌های جنگل‌های اندیمشک به صورت کامل، بررسی می‌شود.

وی با بیان این که در طول روزهای اخیر آتش سوزی جنگل‌های الوار گرمسیری سبب خسارت بر پوشش گیاهی و طبیعی منطقه شده است، افزود: تلاش برای مهار آتش سوزی جنگل‌های الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک، ادامه دارد.

فرماندار شهرستان اندیمشک عنوان کرد: میزان خسارت وارد شده به جنگل‌های الوار گرمسیری در آتش سوزی روزهای اخیر کارشناسی نشده است و پس از مهار آتش سوزی، میزان خسارت، اعلام می‌شود.

وی گفت: هم زمان با آغاز آتش سوزی در جنگل‌های الوار گرمسیری تمام بخش‌های اجرایی و خدماتی شهرستان برای کنترل و مهار آتش سوزی، وارد عمل شده‌اند و با بسیج تمام خدمات، تمهیدات مورد نیاز برای جلوگیری از خسارت‌های به عمل آمده به محیط زیست منطقه، اندیشیده شده است.

جهانگیری ادامه داد: هم چنین، حامیان محیط زیست و افراد محلی نیز برای کمک به مهار آتش سوزی همراه با نیروهای امدادی و عملیاتی در محل حضور یافته و تلاش برای مهار آتش سوزی و کاهش خسارت‌های احتمالی در منطقه الوار شهرستان اندیمشک، ادامه دارد.

وی افزود: به منظور سرعت بخشیدن عملیات مهار آتش سوزی جنگل‌های الوار گرمسیری و با توجه به صعب العبور بودن منطقه، تجهیزات مورد نیاز برای این خدمات فراهم و سعی بر مهار آتش سوزی در کم‌ترین زمان ممکن، است.

فرماندار اندیمشک با اشاره به ضرورت‌های حفاظت از محیط زیست وپوشش‌های گیاهی منطقه، بیان کرد: علت آتش سوزی‌های اخیر جنگل‌های الوار گرمسیری عوامل انسانی بوده و با متخلفان طبق قانون، برخورد می‌شود.

وی گفت: آتش سوزی تا کنون به پوشش‌های گیاهی و کوهستانی چوویمی، دشت لاله،منگره بخش الوار گرمسیری و مناطق اطراف آن در شمال شهرستان اندیمشک و استان خوزستان، خسارت زده است.

جهانگیری با بیان این که وزش باد و گرما سبب گسترش آتش سوزی شده است، ادامه داد: باپیگیری‌های صورت گرفته ضمن اعزام نیروهای مردمی و بسیج نیروها، بالگرد به منطقه اعزامشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید