گزارش اختصاصی «بازتاب»، از هزینه سفرهای نوروزی به مقصد دُبِی/ گردشگرانی که باید با جیب پر از پول عازم سفر شوند

    کد خبر :892794
تور دبی

«بازتاب»؛ زهره علامی- در آستانه تعطیلات نوروز 1401 بازار رزرو تورهای داخلی و خارجی داغ است و مسافران نوروزی بسته به بودجه و زمان خود دست به انتخاب مقاصد گردشگری می زنند.

در این میان دبی، به عنوان مهمترین شهر گردشگری امارات، به دلیل پیشرفته بودن و داشتن امکانات رفاهی قابل ملاحظه، یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفرهای نوروزی ایرانیان محسوب می شد، تجربه نشان داده است که تماشای برج خلیفه، برج‌العرب، مسجد جمیرا و … و گشت و گذار و خرید در مال های معروف این شهر از جمله اوت لت مال، اوت لت ویلیج، دراگون مارت و … همواره برای گردشگران ایرانی جذابیت داشته است.

بنابراین برای تخمین هزینه سفر به دبی، باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که لیست هزینه‌ها محدود به قیمت بلیط هواپیما، هزینه رزرو هتل و … نمی‌شود و موارد مختلفی از جمله خورد و خوراک، حمل و نقل و … را هم در بر می‌گیرد.

اگرچه بهترین زمان برای سفر به دبی از لحاظ آب و هوایی، اواسط فصل پاییز و زمستان است اما این شهر در نوروز هم پذیرای ایرانیانی است که قصد سفر به این شهر را دارند.

تورهای 5 روزه به دبی

دبی، جزو شهرهای گران و لاکچری دنیا محسوب می‌شود، بنابراین هزینه سفر به این شهر و اقامت چند روزه در آن ارزان نیست، بررسی ها نشان می دهد که هزینه تور 5 روزه به دبی از 12 میلیون تومان شروع می شود و تا 34، 35 میلیون تومان متغیر است و بسته به نوع ایرلاین(داخلی و خارجی)، کلاس پروازی، ساعت و روز پرواز، درجه هتل و زمان سفر، هزینه تور تعییر می کند. 

ناگفته نماند که احتمال تغییر لحظه‌ای نرخ تورهای هوایی دبی به دلیل تغییرات قیمت پرواز وجود دارد و قیمت تورهای اعلام شده توسط آژانس های هواپیمایی تقریبی بوده و با توجه به قیمت ارز در نیمه دوم اسفند ماه، قیمت ها نهایی می شود.

با توجه به اینکه دبی همواره از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایرانیان بوده است، سایت بازتاب نگاهی به قیمت تورهای 5 روزه نوروزی از مبدا تهران به مقصد دبی دارد، بررسی ها نشان می دهد که قیمت این تورها از 12 میلیون تومان آغاز می شود به عنوان مثال هزینه تور 5 روزه دبی برای اتاق های دو تخته هتل های 3 ستاره از 12 میلیون و 690 شروع می شود و تا 15 میلیون و 200 هزار تومان هم بالا می رود، البته اگر بخواهید اتاق یک تخته رزرو کنید قیمت این اتاق ها از 16 میلیون و 500 هزار تومان تا 17 میلیون و 600 هزار تومان نوسان دارد.

اما هزینه تور 5 روزه دبی برای هتل های 4 ستاره و اتاق های دو تخته از 16 میلیون و 200 هزار تومان شروع می شود و تا 17 میلیون و 700 هزار تومان، متغیر است.

این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که قیمت های اتاق های یک تخته متفاوت است و برای اقامت در اتاق های تک نفره هتل های 4 ستاره دبی باید هزینه ای مابین 19 میلیون و 750 هزار تومان تا 22 میلیون و 500 هزار تومان در نظر بگیرید.

حالا می رسیم به هتل های لوکس و 5 ستاره شهر زیبای دبی، اقامت 5 روزه در اتاق های دو تخته این هتل ها، از 18 میلیون و 200 هزار تومان شروع می شود و تا 23 میلیون و 570 هزار تومان ادامه دارد، البته قیمت اتاق های یک تخته این هتل ها از 22 میلیون و 400 هزار تومان تا 34 میلیون تومان نوسان دارد.

اما علاوه بر هزینه ای که برای بلیت هواپیما و هتل پرداخت می کنید این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که اغلب جاذبه‌های معروف دبی هم ورودی دارند، براساس تازه ترین تغییرات انجام شده، هزینه بازدید از برج خلیفه دبی بین 125 تا 200 درهم، آکواریوم دبی 100 درهم، پیست اسکی بر روی یخ برای دوساعت 60 درهم، پارک دریم لند 135 درهم، آتلانتیس پارک 200 درهم، پارک وایلد وادی 205 درهم است.

در کنار جاذبه هایی که بازدید از آنها نیاز به صرف هزینه دارد، آبنمای دبی، روستای هریتیج،موزه عتیقه، موزه شتر، موزه شهرداری دبی، موزه پلیس دبی، موزه نایف، موزه فالکون، موزه اتحادیه، منطقه تاریخی جمیرا و آکواریوم دبی مال رایگان هستند.

به طور کلی به نظر می رسد که سفر به دبی نسبت به سایر مقاصد گردشگری پرطرفدار ایرانی ها از جمله استانبول، آنتالیا، تفلیس و … گران تر است و اگر قصد سفر به این شهر را دارید باید با جیپ پرپول عازم دبی شوید. 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید