گزارش‌های تایید نشده از ورود مایک پمپئو به عراق

    کد خبر :667103

این منبع آگاه در گفتگو با شبکه السومریه نیوز اعلام کرد نیرو‌های آمریکا تدابیر امنیتی در اطراف این پایگاه نظامی را به نحوی بی سابقه‌ای افزایش داده اند. پایگاه نظامی عین الاسد اصلی‌ترین مرکز حضور نیرو‌های آمریکایی در شهر هیت در استان انبار عراق است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، نیز از آن بازدید کرده بودند.

برخی منابع خبری در عراق از ورود مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، به یک پایگاه نظامی آمریکا در غرب عراق خبر می‌دهند.

 

به گزارش فرارو، در پی کشته شدن یک پیمانکار پنتاگون و مجروح شدن چند سرباز آمریکایی در حمله موشکی به نیرو‌های آمریکایی در شمال عراق، گزارش‌هایی درباره سفر اعلام نشده مایک پمپئو به استان انبار عراق منتشر شده است.

 

در همین رابطه، خبرگزاری عراقی میدل ایست نیوز از قول منابع غیر رسمی نوشت پمپئو وارد پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار عراق شده است.

 

پیش‌تر یک منبع آگاه امنیتی در استان انبار از تشدید بی سابقه تدابیر امنیتی توسط نیرو‌های آمریکایی در اطراف پایگاه نظامی عین الاسد خبر داده بود. این منبع آگاه در گفتگو با شبکه السومریه نیوز اعلام کرد نیرو‌های آمریکا تدابیر امنیتی در اطراف این پایگاه نظامی را به نحوی بی سابقه‌ای افزایش داده اند. پایگاه نظامی عین الاسد اصلی‌ترین مرکز حضور نیرو‌های آمریکایی در شهر هیت در استان انبار عراق است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، نیز از آن بازدید کرده بودند.

 

گفتنی است که روز جمعه، حداقل ۱۱ موشک بر نیرو‌های آمریکایی در پایگاه نظامی «k-1» (کی وان) در کرکوک عراق فرود آمد. یک پیمانکار آمریکایی که با پنتاگون همکاری می‌کند، کشته شد و چندین سرباز آمریکایی دیگر زخمی شدند. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. با این حال، نشریه نیوزویک مدعی شد که مقامات اطلاعاتی آمریکا بر این باور هستند که شبه نظامیان تحت حمایت ایران عامل این حمله هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید