گرمازدگی 27 نفر را در خوزستان روانه بیمارستان کرد

    کد خبر :1012719
گرمازدگی

حبیب حی‌بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره گرمازدگی، اظهار داشت: اطفال و بزرگسالان در شرایط بد آب و هوایی و گرمای زیاد به شدت آسیب‌پذیر هستند.

وی در ادامه توضیح داد: گرما باعث بالا رفتن دمای بدن و بر هم خوردن تعادل آب و الکترولیت بدن می‌شود که منجر به اختلال در عملکرد کلیه، قلب، مغز و سایر ارگان‌های حیاتی می‌شود.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به اینکه گرما حتی در مواردی می‌تواند منجر به فوت شخص گرمازده شود، گفت: متاسفانه پیشتر در یکی از شهر‌های استان موردی داشته‌ایم که کودکی دو و نیم ساله بعد از آن که حدود ۲ ساعت در خودرو تنها مانده بود، دچار عوارض گرمازدگی شد و جان خود را از دست داد.

حی‌بر از گرمازدگی ۲۷ نفر و مراجعه به مراکز درمانی در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه همگی به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند.

همچنین در ادامه عارف اصل‌شرهانی، اظهار داشت: به دنبال هشدار‌های سازمان هواشناسی و تاکید وزارت بهداشت در خصوص تداوم گرمای هوا، از روز گذشته علاوه بر آمادگی پایگاه‌های سطح استان، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه آمبولانس در مناطق پر تردد شهر اهواز مستقر شدند.

سخنگوی اورژانس استان در ادامه گفت: همشهریان عزیز در صورت بروز هرگونه علائم گرمازدگی در شهر اهواز، می‌توانند به صورت فوری با مراجعه به دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه آمبولانس مستقر شده در مناطق پر تردد، خدمات درمانی و دارویی مورد نیاز را دریافت کنند.

وی افزود: در سه روز اخیر به طور متوسط، روزانه ۳ بیمار به دلیل گرما‌زدگی و با علایم ضعف، بی‌حالی و حالت تهوع، توسط همکاران اورژانس ۱۱۵، خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید