گرجستان در پی عضویت در اتحادیه اروپاست

    کد خبر :433270

یک روزنامه سوئیسی در یادداشتی درباره رئیس جمهوری جدید گرجستان نوشت که وی به شدت در حال پیگیری مسیر عضویت این کشور در اتحادیه اروپا است.

به گزارش مهر، روزنامه سوئیسی تاگس آنسایگر در شماره امروز خود با اشاره به انتخاب رئیس جمهوری جدید گرجستان نوشت: «سالومه زورابشویلی» متولد فرانسه است که سالهای اخیر به تفلیس بازگشته است.

از زمانی که وی گذرنامه گرجستانی دریافت کرده زیاد نمی گذرد و بر این اساس بعنوان چهره تازه کار در تفلیس شناخته می شود. این در حالی است که سالها برای کسب جایگاه ویژه در کشور اجدادی اش در تلاش و آرزو بوده است. وی پیشتر به عنوان دیپلمات در نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل و ناتو فعالیت کرده است.

تاگس آنسایگر در ادامه به نقل از وی نوشت: گرجستان کشوری با ارزش های بالا است و باید در بهترین جایگاه های بین المللی جای بگیرد.

زورابشویلی که پیشتر به عنوان دیپلمات در کشورهای فرانسه، ایتالیا نیز فعالیت داشته، معتقد است که باید برای عضویت گرجستان در اتحادیه اروپا تلاش های جدی را آغاز کرد، زیرا این کشور می تواند به عنوان یکی از اعضای تاثیرگذار در میان اعضای اتحادیه اروپا بشمار آید.

این روزنامه سوئیسی همچنین نوشت: انتظار می رود مدتی پس از آغاز بکار کابینه وی شاهد رایزنی ها و فعالیت های دیپلماتیک گرجستان با مقامات اروپایی باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید