اتحادیه اروپا به شبکه های اجتماعی برای فیلتر محتوا دستور داد

    کد خبر :1026431
اتحادیه اروپا شبکه های اجتماعی فیلتر محتوا

اتحادیه اروپا اعلام کرد شرکت‌های فناوری باید محتوای غیرقانونی را از پلتفرم خود حذف کنند، در غیر این صورت با مجازاتهای قانونی شدیدی روبرو خواهند شد.

در پی تشدید درگیریها میان نیروهای مقاومت فلسطین در سرزمینهای اشغالی و حملات هوایی تلافی جویانه اسرائیل به غزه، شبکه‌های اجتماعی شاهد افزایش اطلاعات نادرست مربوط به این درگیری شامل تصاویر دستکاری شده و ویدئوهایی با برچسب نادرست و همچنین تصاویر دلخراش بوده اند.

تیه ری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا سه شنبه هفته جاری، به ایلان ماسک گفت: اطلاعات غلط در پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) را محدود کند و هشدار داد پس از خشونت های اخیر در خاورمیانه، این پلتفرم برای انتشار محتوای غیرقانونی و اطلاعات غلط مورد استفاده قرار گرفته است.

برتون اکنون هشدار مشابهی به مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا داده و از این شرکت خواسته است رعایت قانون اروپایی را تضمین کند. این مقام اروپایی در نامه های خود به ماسک و زاکربرگ، گفته است شرکت‌هایشان، ۲۴ ساعت فرصت دارند تا به اتحادیه اروپا اطلاع دهند چگونه محتوای مضر را در پلتفرمهای خود متوقف می کنند.

اکنون، کمیسیون اروپا تلاش می کند به همه شرکت‌های شبکه اجتماعی یادآوری کند که از نظر قانونی، ملزم به جلوگیری از انتشار محتوای مضر هستند.

سخنگوی کمیسیون اروپا به رویترز گفت: محتوای آنلاینی که مرتبط با حماس باشد، به عنوان محتوای تروریستی شناخته شده و غیرقانونی است و باید تحت قانون خدمات دیجیتال و مقررات محتوای تروریستی آنلاین، حذف شود.

قانون خدمات دیجیتال که اخیرا اجرایی شده است، پلتفرمهای آنلاین از جمله ایکس و فیس بوک را ملزم می‌کند محتوای غیرقانونی را حذف کرده و اقداماتی را برای مقابله با ریسک های متوجه امنیت عمومی و گفتمان مدنی انجام دهند. هر شرکتی که این قانون را نقض کند، با جریمه ای معادل حداکثر شش درصد از گردش مالی جهانی خود روبرو می شود و تکرار تخلف ممکن است به ممنوعیت کلی فعالیت در اروپا، منجر شود.

بر اساس گزارش رویترز، هنوز معلوم نیست که آیا برتون، پیامهای مشابهی را به سایر شرکت‌های شبکه اجتماعی مشخص شده تحت قانون خدمات دیجیتالی اروپا ارسال کرده است یا خیر.

 ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید